Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Tigershark(8ft) vs Head X-Shape
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jontew91" data-source="post: 951120" data-attributes="member: 115040"><p>Min första tanke, Gör för f*n inte en säsong i en av alpernas bästa puderorter med endast ett par pistskidor! Du kommer ångra dig!</p><p>Jag var där förra säsongen och visst var det många dagar när offpist-förhållandena inte var speciellt bra och det blev piståkning, men jag åkte ändå lika gärna runt på mina völkl Kuro (132 i midja) som mina racestock/tävlings-GS-skidor. (Roligare att ha lite utmaning även i pisten än skidor som är superstabila och går som på räls. Det gick utmärkt att carva även på dem) Jag körde till och med självtidtagningsbanan på rendl med dem utan minsta problem så länge det inte var is. </p><p></p><p>Nu är jag iofs gammal tävlingsåkare och har åkt så mycket pist och is att jag sällan kan njuta av en hel pist-dag oavsett skida, men kom ihåg att det finns många puder/allmountain-skidor som faktiskt carvar riktigt bra. Personligen kommer jag aldrig gå tillbaka till att endast äga pistskidor och kommer inte gå under 100 i midja för något annat än ban- eller parkåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jontew91, post: 951120, member: 115040"] Min första tanke, Gör för f*n inte en säsong i en av alpernas bästa puderorter med endast ett par pistskidor! Du kommer ångra dig! Jag var där förra säsongen och visst var det många dagar när offpist-förhållandena inte var speciellt bra och det blev piståkning, men jag åkte ändå lika gärna runt på mina völkl Kuro (132 i midja) som mina racestock/tävlings-GS-skidor. (Roligare att ha lite utmaning även i pisten än skidor som är superstabila och går som på räls. Det gick utmärkt att carva även på dem) Jag körde till och med självtidtagningsbanan på rendl med dem utan minsta problem så länge det inte var is. Nu är jag iofs gammal tävlingsåkare och har åkt så mycket pist och is att jag sällan kan njuta av en hel pist-dag oavsett skida, men kom ihåg att det finns många puder/allmountain-skidor som faktiskt carvar riktigt bra. Personligen kommer jag aldrig gå tillbaka till att endast äga pistskidor och kommer inte gå under 100 i midja för något annat än ban- eller parkåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Tigershark(8ft) vs Head X-Shape
Tillbaka
Topp