Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Two eller Salomon Rocker2 122?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="torax" data-source="post: 1033174" data-attributes="member: 136257"><p>Har inte så många skiddagar på Two 186 än så länge men har ivf testat den i väldigt olika förhållanden. Instämmer med August att den är vansinnigt rolig offpist. Den gör heller inte bort sig i pist om det inte är väldigt hårt. </p><p>Nu kommer du inte åka så mycket pist men här märker man skillnad. R2ans spann,som är passerar metern med god marginal, hjälper till i hårdare förhållanden. Two är en rejäl rocker utan spann där du har kanske 60 cm(plant) under foten.</p><p></p><p>Även i hårdare/uppkörd offpist kan man stå på lite mer med R2. Mina gamla ben blir fortare trötta på Two när det är lite hårt och stökigt. </p><p>Vid mjukare snö, både torr och blöt väljer jag helst Two. R2 är roliga men Two är extremt roliga.</p><p></p><p>Det har ju skrivits spaltmeter om R2 så där har du mycket info. Dessutom har den ju funnits ett tag, så det borde gå att hitta ett beg par här på freeride eller på friflyt/finn.no om du bor nära Norge. </p><p>Recensioner på Two börjar komma nu. Beg Two hittar man inte lika lätt.</p><p></p><p>Du behöver inte känna någon ångest över vilka du väljer. Båda skidorna är grymma för den typen av åkning du beskriver. Skulle det vara så osannolikt att du bor i närheten av Tranås så får du gärna testa båda paren...i pist då förstås...snötäcket här inbjuder inte till så mycket annat ; )</p><p>/ Torbjörn</p><p></p><p>R2 122 kör jag på 192 monterad på -3,5 och Two på +1,5 (OBS! från Völkl reference)</p><p>och är 183/80kg</p><p></p><p> [USER=136103]@AugustAhlnas[/USER] Hur blev det med din montering? Har du ändrat och testat olika?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="torax, post: 1033174, member: 136257"] Har inte så många skiddagar på Two 186 än så länge men har ivf testat den i väldigt olika förhållanden. Instämmer med August att den är vansinnigt rolig offpist. Den gör heller inte bort sig i pist om det inte är väldigt hårt. Nu kommer du inte åka så mycket pist men här märker man skillnad. R2ans spann,som är passerar metern med god marginal, hjälper till i hårdare förhållanden. Two är en rejäl rocker utan spann där du har kanske 60 cm(plant) under foten. Även i hårdare/uppkörd offpist kan man stå på lite mer med R2. Mina gamla ben blir fortare trötta på Two när det är lite hårt och stökigt. Vid mjukare snö, både torr och blöt väljer jag helst Two. R2 är roliga men Two är extremt roliga. Det har ju skrivits spaltmeter om R2 så där har du mycket info. Dessutom har den ju funnits ett tag, så det borde gå att hitta ett beg par här på freeride eller på friflyt/finn.no om du bor nära Norge. Recensioner på Two börjar komma nu. Beg Two hittar man inte lika lätt. Du behöver inte känna någon ångest över vilka du väljer. Båda skidorna är grymma för den typen av åkning du beskriver. Skulle det vara så osannolikt att du bor i närheten av Tranås så får du gärna testa båda paren...i pist då förstås...snötäcket här inbjuder inte till så mycket annat ; ) / Torbjörn R2 122 kör jag på 192 monterad på -3,5 och Two på +1,5 (OBS! från Völkl reference) och är 183/80kg [USER=136103]@AugustAhlnas[/USER] Hur blev det med din montering? Har du ändrat och testat olika? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Two eller Salomon Rocker2 122?
Tillbaka
Topp