Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Two montering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 1025497" data-attributes="member: 96738"><p>Völkl rekommenderar max +3 om man kör rakt fram.</p><p>Recommended sitter -10 på 196an och schizo är -7. </p><p>+5 hamnar naturligt på -5. </p><p></p><p>Har för mig att med ögonmåtten hamnar starten på tiprockern vid +6/7 vilket gör att man inte vill montera för långt fram (och sätta tådelen i rockerkurvan) Väldigt lång tip rocker. </p><p></p><p>Har mina på +3/schizo recommended och det gör skidan lekfull för en som inte åker baklänges.</p><p></p><p>edit:</p><p>så +5 blir nog perfekt. Är ju trotsallt ingen jibber då flexet är relativt styvt för en "bc jibber"</p><p>oops, såg inte bumpen, men får se kommentaren som ett agerande i förebyggande syfte.. :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 1025497, member: 96738"] Völkl rekommenderar max +3 om man kör rakt fram. Recommended sitter -10 på 196an och schizo är -7. +5 hamnar naturligt på -5. Har för mig att med ögonmåtten hamnar starten på tiprockern vid +6/7 vilket gör att man inte vill montera för långt fram (och sätta tådelen i rockerkurvan) Väldigt lång tip rocker. Har mina på +3/schizo recommended och det gör skidan lekfull för en som inte åker baklänges. edit: så +5 blir nog perfekt. Är ju trotsallt ingen jibber då flexet är relativt styvt för en "bc jibber" oops, såg inte bumpen, men får se kommentaren som ett agerande i förebyggande syfte.. :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Two montering
Tillbaka
Topp