Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl V-Ski Explosive
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bmskier" data-source="post: 49332" data-attributes="member: 34508"><p>Jag jämnför ju netopp INTE med Explosive med Gotama, utan jag säger att den kan väre ett alternativ om man inte är särskilt tung eller aggresiv. Så som frågan ang. Explosiv är formulerad tror jag inte alls att han har testat den nån gång utan bare tyckar att den är cool, aletrnativt har hört nån säga att dom är bra - därfor är jag inte alls säker på att dom är rätt skida for honom. Han säger inte nånting om att han vil åka fort & stort eller droppa högt; och då går det väl inte direkt att anbefala en skida som Explosiv heller? Derfor ger jeg lite olika ideen ifht. vikt/åkstil etc. och forsöker ge tips om vilka av dom ideene som är bra for honom som åkare. Jag har ju fattat att du kör hårt på dina skidor just som jag gör på mina; fast erfaringen har lärt meg att inte alla gör likadant. Det är rätt långt imellan folk som tyckar at mina 2cm bakmonterade M103or är särskilt roliga att åka på...</p><p></p><p>Och jo, M103an kommer ju i en 183cm nu i vinter och kan ju oxå väre ett alternativ. Jag tror i alle fall inte att en potentiell kund for 193an från i vintras skal finnas blandt dom som nån gång funderad på att köpa nåt mindre änn en 190 Explosiv. Dom flesta av mina M103or är märkbart styvare bak änn nån Explosiv jag har haft/åkt oxå; enbart dom 20cm längst främ är dom lika mjuka eller kanskje aningen mjukare änn Explosiven.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bmskier, post: 49332, member: 34508"] Jag jämnför ju netopp INTE med Explosive med Gotama, utan jag säger att den kan väre ett alternativ om man inte är särskilt tung eller aggresiv. Så som frågan ang. Explosiv är formulerad tror jag inte alls att han har testat den nån gång utan bare tyckar att den är cool, aletrnativt har hört nån säga att dom är bra - därfor är jag inte alls säker på att dom är rätt skida for honom. Han säger inte nånting om att han vil åka fort & stort eller droppa högt; och då går det väl inte direkt att anbefala en skida som Explosiv heller? Derfor ger jeg lite olika ideen ifht. vikt/åkstil etc. och forsöker ge tips om vilka av dom ideene som är bra for honom som åkare. Jag har ju fattat att du kör hårt på dina skidor just som jag gör på mina; fast erfaringen har lärt meg att inte alla gör likadant. Det är rätt långt imellan folk som tyckar at mina 2cm bakmonterade M103or är särskilt roliga att åka på... Och jo, M103an kommer ju i en 183cm nu i vinter och kan ju oxå väre ett alternativ. Jag tror i alle fall inte att en potentiell kund for 193an från i vintras skal finnas blandt dom som nån gång funderad på att köpa nåt mindre änn en 190 Explosiv. Dom flesta av mina M103or är märkbart styvare bak änn nån Explosiv jag har haft/åkt oxå; enbart dom 20cm längst främ är dom lika mjuka eller kanskje aningen mjukare änn Explosiven. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl V-Ski Explosive
Tillbaka
Topp