Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl v-werks rtm 84, längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1034675" data-attributes="member: 145112"><p>Som sagt, att rekommendera skidor såhär är näst intill omöjligt. </p><p></p><p>Men varför jag rekommenderar kortare längd vid Sälenskidåkning är för att det inte är världenslängsta backar, inte heller superbrant utan mer skön carving, och då är det rätt kul med en kortare skida.</p><p>Är man t,ex uppe i Åre så är det brantare och även längre åk (om skutan är öppen) och framförallt så blir det oftare uppkört, det gör att en längre skida är att föredra.</p><p></p><p>Sen är det ärligt talat inte någon superstor skillnad mellan längderna, speciellt inte om man hamnar mittemellan längderna som du ligger i. Jag har kört både 176 och 184, och när jag tog mina skidor, så gick jag för den längre utav dem mer för att få en lite mer allround skida. Man anpassar sig lätt och lär sig köra på den skidan man har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1034675, member: 145112"] Som sagt, att rekommendera skidor såhär är näst intill omöjligt. Men varför jag rekommenderar kortare längd vid Sälenskidåkning är för att det inte är världenslängsta backar, inte heller superbrant utan mer skön carving, och då är det rätt kul med en kortare skida. Är man t,ex uppe i Åre så är det brantare och även längre åk (om skutan är öppen) och framförallt så blir det oftare uppkört, det gör att en längre skida är att föredra. Sen är det ärligt talat inte någon superstor skillnad mellan längderna, speciellt inte om man hamnar mittemellan längderna som du ligger i. Jag har kört både 176 och 184, och när jag tog mina skidor, så gick jag för den längre utav dem mer för att få en lite mer allround skida. Man anpassar sig lätt och lär sig köra på den skidan man har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl v-werks rtm 84, längd?
Tillbaka
Topp