Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Yumi - Längd till lång, lätt tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1215339" data-attributes="member: 145112"><p>Val utav skidor är inte bara längd, utan även vikt. Sen kan man även räkna in lite vart man skall åka mest. Är det Sälen typ, eller vill man högre upp med längre backar typ Åre osv. </p><p>Den längre utav de två, blir lite stabilare, och roligare vid långa svängar i långa backar, medans du får en kvickare skida som svänger mer vid den kortare längden. </p><p>Sen är det inte jättestor skillnad, så båda funkar faktiskt bra, så det kommer inte bli något jättefelköp vilken längd ni än tar.</p><p></p><p>Skidan i sig då</p><p>Jag har ett par som min sambo kör mycket på, hon har dem som ett utav sina favorit par, och då kan hon välja på rätt många utav Völkls modeller. </p><p>Hon är lite kortare, men väger mer, och kör på 161cm modellen. </p><p>Vi bor i Åre, och hennes favoritbackar är Duved/Tege och Sadeln eller Ullådalen inne i byn.</p><p>De flesta som testar dem, tycker att det är en riktigt rolig skida. Så tror och hoppas ni kommer bli mycket nöjda</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1215339, member: 145112"] Val utav skidor är inte bara längd, utan även vikt. Sen kan man även räkna in lite vart man skall åka mest. Är det Sälen typ, eller vill man högre upp med längre backar typ Åre osv. Den längre utav de två, blir lite stabilare, och roligare vid långa svängar i långa backar, medans du får en kvickare skida som svänger mer vid den kortare längden. Sen är det inte jättestor skillnad, så båda funkar faktiskt bra, så det kommer inte bli något jättefelköp vilken längd ni än tar. Skidan i sig då Jag har ett par som min sambo kör mycket på, hon har dem som ett utav sina favorit par, och då kan hon välja på rätt många utav Völkls modeller. Hon är lite kortare, men väger mer, och kör på 161cm modellen. Vi bor i Åre, och hennes favoritbackar är Duved/Tege och Sadeln eller Ullådalen inne i byn. De flesta som testar dem, tycker att det är en riktigt rolig skida. Så tror och hoppas ni kommer bli mycket nöjda [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Yumi - Längd till lång, lätt tjej
Tillbaka
Topp