Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vridstyv i korken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Benka" data-source="post: 12773" data-attributes="member: 13860"><p>håller med Hitme.</p><p>Lite kuriosa:</p><p>Jag har ifrån säkra källor fått en lektion i vad det är för skidor som tävlingsåkarna kör på. </p><p>Det är ju som alla säkert vet inte samma skior som går att köpa i butiken. Många av dem är av boxmodel men en mycket tunn och bara för syns skull på limad cap. </p><p></p><p>Talade med en av Ross gammla skidbyggare som vet hur det går till bakom. Det är faktum så att allas vår Pernilla W hade för tre eller fyra år sedan en model i storslalom som hon gillade väldans. Eftersom hon inte gillade näst kommande års skidor, så var det bara att lacka om de gamla med den nya designen.</p><p>Det är ju alltid lika roligt att stå i en lift kö och höra på alla gamla svenska gubbar som kör på tävlingskidor, "det här är ju samma skida som herman Maier kör på men jag tycker den är lite mjuk". har man ju hört mer än en gång.</p><p></p><p>Det har ju ialla fall ifrån vissa skidtillverkare blivit bra med den nya monoqocuen, detta gör att de kan spruta in skum i alla skidorna och slipper limma med en massa trä som både är dyrt och tidskrävande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Benka, post: 12773, member: 13860"] håller med Hitme. Lite kuriosa: Jag har ifrån säkra källor fått en lektion i vad det är för skidor som tävlingsåkarna kör på. Det är ju som alla säkert vet inte samma skior som går att köpa i butiken. Många av dem är av boxmodel men en mycket tunn och bara för syns skull på limad cap. Talade med en av Ross gammla skidbyggare som vet hur det går till bakom. Det är faktum så att allas vår Pernilla W hade för tre eller fyra år sedan en model i storslalom som hon gillade väldans. Eftersom hon inte gillade näst kommande års skidor, så var det bara att lacka om de gamla med den nya designen. Det är ju alltid lika roligt att stå i en lift kö och höra på alla gamla svenska gubbar som kör på tävlingskidor, "det här är ju samma skida som herman Maier kör på men jag tycker den är lite mjuk". har man ju hört mer än en gång. Det har ju ialla fall ifrån vissa skidtillverkare blivit bra med den nya monoqocuen, detta gör att de kan spruta in skum i alla skidorna och slipper limma med en massa trä som både är dyrt och tidskrävande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vridstyv i korken
Tillbaka
Topp