Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vridstyv i korken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 12774" data-attributes="member: 12483"><p>Angående skidförsäljare.</p><p>Mitt råd är att ta dom på halvvolley, direkt, innan dom hunnit samla ihop sig och börjat erinra sig vad dom lärde sig på säljkurs 1A.</p><p>Alltså.</p><p>Gå med bestämda målmedvetna steg till dyraste änden av sortimentet. Sug tag i den dyraste skidan. Begär ALLTID att få se en längre skida än vad som finns i butiken. Fråga också alltid om detta verkligen är den styvaste dom har. Innan försäljaren nu hunnit hämta luft begär man omgående fram racingbindningar DIN 10-20 också, eller ombyggnadssatser för standardbindningen, till samma kostnad naturligtvis. Döm utan pardon ut dom lifters och plattor som försäljaren presenterar, kräv sen Derbyflex, och låt antyda att allt annat är ju ändå bara skit. Medan försäljaren nu försöker FÖRKLARA för dig olämpligheten av ditt utrustningsval, avbryter du honom och kräver "klubbpris" på hela klabbet, d v s 30% ner, inkluderat ett par schysst böjda Scott SG-stavar. Medan nu försäljaren tjatar på om, tja, ditten och datten, du lyssnar ju ändå inte så noga, suger du lugnt tag i en av laggarna och handböjer den, och jag menar BÖJER! TA I, alltså! Det är NU gymträningen verkligen kommer till pass. Medan ni nu gemensamt lyssnar på det typiska nyskidknäppandet och gnirkandet börjar du det serösa prutandet...var tyst...var fortsatt tyst...lämna sen ditt eleganta calling card med orden "äh, du ring när du vill sälja, va"...visa ryggen och lämna lokalen...</p><p></p><p>Men, men vänta...inte bär sig väl gamle Ace åt så här?....Nej, nej, nej! Han är en socialt välanpassad, civiliserad och någorlunda påläst person. Något som somliga försäljare definitivt inte kan beskyllas för. HitMe anförde nödslakt och avskjutning förra vintern, minns jag. P g a min servila natur vill jag inte gå fullt så långt, men nog har det blivit en och annan intressant konversation med unga försäljare allt!</p><p></p><p>Heder dock åt A-garagets personal och bl a några butiker i Åre (var ett tag sen sist). Det finns fler, det finns utmärkta undantag.</p><p></p><p>...det var väl det, det!</p><p></p><p>...jo</p><p></p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 12774, member: 12483"] Angående skidförsäljare. Mitt råd är att ta dom på halvvolley, direkt, innan dom hunnit samla ihop sig och börjat erinra sig vad dom lärde sig på säljkurs 1A. Alltså. Gå med bestämda målmedvetna steg till dyraste änden av sortimentet. Sug tag i den dyraste skidan. Begär ALLTID att få se en längre skida än vad som finns i butiken. Fråga också alltid om detta verkligen är den styvaste dom har. Innan försäljaren nu hunnit hämta luft begär man omgående fram racingbindningar DIN 10-20 också, eller ombyggnadssatser för standardbindningen, till samma kostnad naturligtvis. Döm utan pardon ut dom lifters och plattor som försäljaren presenterar, kräv sen Derbyflex, och låt antyda att allt annat är ju ändå bara skit. Medan försäljaren nu försöker FÖRKLARA för dig olämpligheten av ditt utrustningsval, avbryter du honom och kräver "klubbpris" på hela klabbet, d v s 30% ner, inkluderat ett par schysst böjda Scott SG-stavar. Medan nu försäljaren tjatar på om, tja, ditten och datten, du lyssnar ju ändå inte så noga, suger du lugnt tag i en av laggarna och handböjer den, och jag menar BÖJER! TA I, alltså! Det är NU gymträningen verkligen kommer till pass. Medan ni nu gemensamt lyssnar på det typiska nyskidknäppandet och gnirkandet börjar du det serösa prutandet...var tyst...var fortsatt tyst...lämna sen ditt eleganta calling card med orden "äh, du ring när du vill sälja, va"...visa ryggen och lämna lokalen... Men, men vänta...inte bär sig väl gamle Ace åt så här?....Nej, nej, nej! Han är en socialt välanpassad, civiliserad och någorlunda påläst person. Något som somliga försäljare definitivt inte kan beskyllas för. HitMe anförde nödslakt och avskjutning förra vintern, minns jag. P g a min servila natur vill jag inte gå fullt så långt, men nog har det blivit en och annan intressant konversation med unga försäljare allt! Heder dock åt A-garagets personal och bl a några butiker i Åre (var ett tag sen sist). Det finns fler, det finns utmärkta undantag. ...det var väl det, det! ...jo /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vridstyv i korken
Tillbaka
Topp