Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vridstyvhetshöjning hos PX12/PX15/PX18 och i allm.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 500584" data-attributes="member: 46762"><p>Racingvarianten av PX och Rossis dito är inne på sin andra säsong om jag räknar rätt, de gamla turntablebindningarna som brukar anses som de bästa bindningarna någonsin (ev. att 916/920 är bättre, därom tvista de lärde...) användes ända fram till 06/07, 07/08 klev de i mina ögon vidriga kusinerna från landet, Axial-bindningarna, in på racingscenen och försökte axla Turntable-bindningarnas mantel. Som du själv har märkt funkade det sådär. De nya PX-bindningarna är tyngre, glappar mer och saknar den vridbara hälen. Är det konstigt att några av de största jibbproffsen fortfarande åker med FKS185 och p18?</p><p></p><p>Min lösning på ditt problem är som följer. Köp P15 alt. P18. Alt. Rossignols dito. Om det blir svårt och om du inte vill slita ditt hår inför bromsböjningen, köp ett par Salomon 916. </p><p></p><p>Själv har jag ett par FKS 155 och FKS 185 helt nya liggandes på lagring, och 916 och STH16 på de skidor som jag åker med... Hade tidigare ett par Axial 140 och de funkade bra säkerhetsmässigt, men efter en säsong började det glappa och jag var långt ifrån nöjd med dem åkmässigt.</p><p></p><p>Och om du tyckte ditt inlägg var långt skall du se vad MnO kommer skriva... Oj, oj, oj, det blir läsning det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 500584, member: 46762"] Racingvarianten av PX och Rossis dito är inne på sin andra säsong om jag räknar rätt, de gamla turntablebindningarna som brukar anses som de bästa bindningarna någonsin (ev. att 916/920 är bättre, därom tvista de lärde...) användes ända fram till 06/07, 07/08 klev de i mina ögon vidriga kusinerna från landet, Axial-bindningarna, in på racingscenen och försökte axla Turntable-bindningarnas mantel. Som du själv har märkt funkade det sådär. De nya PX-bindningarna är tyngre, glappar mer och saknar den vridbara hälen. Är det konstigt att några av de största jibbproffsen fortfarande åker med FKS185 och p18? Min lösning på ditt problem är som följer. Köp P15 alt. P18. Alt. Rossignols dito. Om det blir svårt och om du inte vill slita ditt hår inför bromsböjningen, köp ett par Salomon 916. Själv har jag ett par FKS 155 och FKS 185 helt nya liggandes på lagring, och 916 och STH16 på de skidor som jag åker med... Hade tidigare ett par Axial 140 och de funkade bra säkerhetsmässigt, men efter en säsong började det glappa och jag var långt ifrån nöjd med dem åkmässigt. Och om du tyckte ditt inlägg var långt skall du se vad MnO kommer skriva... Oj, oj, oj, det blir läsning det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vridstyvhetshöjning hos PX12/PX15/PX18 och i allm.
Tillbaka
Topp