Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
VT --> Orelle
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carvingkimbo" data-source="post: 29892" data-attributes="member: 15609"><p>VT-Orelle, nja</p><p>Har gjort den turen en gång och kan väl sammanfatta så här. Första biten, kanske 1/4 del, är helt OK åkning i varierad terräng. Därefter börjar vägvalet bli lite svårare, vilket gjorde att vi började följa "vägen" neråt. Efter en stund börjar vägen bli synnerligen tråkig och stundom gå uppför, varför vi bestämde oss för att gena. Snöförhållandena var vid den här tiden bra, men nedom trädgränsen, är vegetationen ganska tät på sina ställen, vilket gör att åkningen i sig inte blir någon njutning. </p><p>Den sista 1/4 delen, är i princip oåkbar, vilket gör att man helt enkelt får hajka -neråt! </p><p>Ca 21.00 var jag och min kompis nere i Orelle, som inte bjuder vare sig natthärbärge, eller transportmöjligheter vid denna tid på dygnet. Endast en bar öppen, där vi lyckades få någon att ringa upp byns enda taxi-chaufför. Detta blev en resa att minnas, men det är en annan historia. </p><p></p><p>Så, går det att åka där? -Ja, men räkna med att få gå sista biten och tag gärna med adekvat utrustning, då det ibland kan likna nedstigning, om man inte orkar reka rätt väg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carvingkimbo, post: 29892, member: 15609"] VT-Orelle, nja Har gjort den turen en gång och kan väl sammanfatta så här. Första biten, kanske 1/4 del, är helt OK åkning i varierad terräng. Därefter börjar vägvalet bli lite svårare, vilket gjorde att vi började följa "vägen" neråt. Efter en stund börjar vägen bli synnerligen tråkig och stundom gå uppför, varför vi bestämde oss för att gena. Snöförhållandena var vid den här tiden bra, men nedom trädgränsen, är vegetationen ganska tät på sina ställen, vilket gör att åkningen i sig inte blir någon njutning. Den sista 1/4 delen, är i princip oåkbar, vilket gör att man helt enkelt får hajka -neråt! Ca 21.00 var jag och min kompis nere i Orelle, som inte bjuder vare sig natthärbärge, eller transportmöjligheter vid denna tid på dygnet. Endast en bar öppen, där vi lyckades få någon att ringa upp byns enda taxi-chaufför. Detta blev en resa att minnas, men det är en annan historia. Så, går det att åka där? -Ja, men räkna med att få gå sista biten och tag gärna med adekvat utrustning, då det ibland kan likna nedstigning, om man inte orkar reka rätt väg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
VT --> Orelle
Tillbaka
Topp