Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Wailer 112, Sir Francis Bacon eller ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Korsbandet" data-source="post: 926449" data-attributes="member: 101321"><p>Om du ska åka 80% offpist tycker jag du ska ha hyffsat bred skida. Jag skulle lägga mig på minst 110mm bredd och med en övre gräns på någonstans dryga 120mm. DPS 112RP tror jag e klockren om du vill ha bästa allroundskidan, mycket sväng, spänstig och bra grepp i pist kombinerat med bra OP-egenskaper i de flesta förhållanden, men är nog i smalaste laget i bottenlöst... men å andra sidan väger du inte så mycket. </p><p></p><p>Andra intressanta lagg som jag hade kollat närmre på är Moment Bibby Pro, Line Influence 115, SkiLogik Howitzer, SkiLogik Bomb Squad, Nordica Patron och Black Crows Nocta... Nocta och Bomb Squad kanske är i bredaste laget, men jag hade iallafall spanat in dem rejält innan köp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Korsbandet, post: 926449, member: 101321"] Om du ska åka 80% offpist tycker jag du ska ha hyffsat bred skida. Jag skulle lägga mig på minst 110mm bredd och med en övre gräns på någonstans dryga 120mm. DPS 112RP tror jag e klockren om du vill ha bästa allroundskidan, mycket sväng, spänstig och bra grepp i pist kombinerat med bra OP-egenskaper i de flesta förhållanden, men är nog i smalaste laget i bottenlöst... men å andra sidan väger du inte så mycket. Andra intressanta lagg som jag hade kollat närmre på är Moment Bibby Pro, Line Influence 115, SkiLogik Howitzer, SkiLogik Bomb Squad, Nordica Patron och Black Crows Nocta... Nocta och Bomb Squad kanske är i bredaste laget, men jag hade iallafall spanat in dem rejält innan köp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Wailer 112, Sir Francis Bacon eller ?
Tillbaka
Topp