Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
wakeboard efter vattenskoter ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SimonH" data-source="post: 314319" data-attributes="member: 54825"><p>Visst kommer de att fungera. Men om du frågar mig så tycker jag inte att de är optimalt att åka wakeboard efter vattenskoter. För de första så får du inga sköna vågor efter vattenskotern sen så hamnar du även lite långt ner med linan om du inte har en speciellt wakeboard anordning som finns till några sea-doo. </p><p>Sen så kommer vi till de här med styrningen, visst de går att styra helt ok. Men problemet är att när du åker wakeboard och ska gå ut och ta fart för att t ex hoppa i en våg så blir de nästan som att du drar med dig skotern lite i sidled. Så om du pressar wakeboarden i en kurva samtidigt som skotern svänger så kan de kännas riktigt instabilt för den som kör skotern.</p><p>Men summa kardemumma, om du bara vill testa på att åka wakeboard och inte har allt för höga krav på åkningen så funkar de alldels utmärkt. </p><p>Sen de positiva är att de är super enkelt att komma upp ifrån vattnet om du är nybörjare eftersom att skotern är så stark.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SimonH, post: 314319, member: 54825"] Visst kommer de att fungera. Men om du frågar mig så tycker jag inte att de är optimalt att åka wakeboard efter vattenskoter. För de första så får du inga sköna vågor efter vattenskotern sen så hamnar du även lite långt ner med linan om du inte har en speciellt wakeboard anordning som finns till några sea-doo. Sen så kommer vi till de här med styrningen, visst de går att styra helt ok. Men problemet är att när du åker wakeboard och ska gå ut och ta fart för att t ex hoppa i en våg så blir de nästan som att du drar med dig skotern lite i sidled. Så om du pressar wakeboarden i en kurva samtidigt som skotern svänger så kan de kännas riktigt instabilt för den som kör skotern. Men summa kardemumma, om du bara vill testa på att åka wakeboard och inte har allt för höga krav på åkningen så funkar de alldels utmärkt. Sen de positiva är att de är super enkelt att komma upp ifrån vattnet om du är nybörjare eftersom att skotern är så stark. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
wakeboard efter vattenskoter ?
Tillbaka
Topp