Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Wanaka sommaren 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brother_Joe" data-source="post: 777142" data-attributes="member: 113341"><p>Jag gjorde ocksa min sasong i Queenstown men va over och akte i Wanaka nagra ganger. Maste ju halla med combatspenat att det inte ar vart att kopa sasongskort i Snow Park. Kop i Cadrona och gor dags turer till dom andra. Det ar ju ganska gott om local rabatter osv i Wanaka och Queenstown sa det behover inte bli sa dyrt. Jag fick tex dagskort i Snow Park for 20 dollar (100kr). Vad galler boende sa beror det val lite pa tur kanske men borja med att checka in pa hostel och kolla runt lite (kanske satta upp lappar osv). Eftersom att det ar hyffsat litet anda sa borjar man kanna igen folk som bor dar ganksa snabbt och det ar alltid nan som har en soffa att slagga pa eller en polare som har ett rum over. Jobben ar val lite samma sak (tur, kontakter), vill du jobba uppe i bergen maste du nog va ute i ganska god tid. Men annars sa gar det att fa jobb efter att sasongen har dragit igang ocksa, men det ar helt klart en fordel att va dar tidigt. Om du far jobb pa hostel kan du sla manga flugor i samma small. Gratis boende for det forsta. Sen gratis dagskort till dom andra bergen (typ ett per vecka att dela pa sa du kanske bara far det var annan/tredje vecka eller natt), rabatter pa dom andra bergen, jobbar du som 'frontline staff' far du testa allt du ska salja sa, gratis bungy jump, sky dive och alla mojliga grejer som finns dar (finns mkt mer pa sommaren). En nackdel med att jobba pa hostel ar att du jobbar mitt pa dagen men har for mig att man brukar jobba 4 dagskift, sa 3 lediga dagar + att du kan aka halvdagar dom andra dagarna. </p><p></p><p>Annars ett javligt trevligt stalle, skon atmosfar och trevliga manniskor. Och naturen runt omkring ar underbar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brother_Joe, post: 777142, member: 113341"] Jag gjorde ocksa min sasong i Queenstown men va over och akte i Wanaka nagra ganger. Maste ju halla med combatspenat att det inte ar vart att kopa sasongskort i Snow Park. Kop i Cadrona och gor dags turer till dom andra. Det ar ju ganska gott om local rabatter osv i Wanaka och Queenstown sa det behover inte bli sa dyrt. Jag fick tex dagskort i Snow Park for 20 dollar (100kr). Vad galler boende sa beror det val lite pa tur kanske men borja med att checka in pa hostel och kolla runt lite (kanske satta upp lappar osv). Eftersom att det ar hyffsat litet anda sa borjar man kanna igen folk som bor dar ganksa snabbt och det ar alltid nan som har en soffa att slagga pa eller en polare som har ett rum over. Jobben ar val lite samma sak (tur, kontakter), vill du jobba uppe i bergen maste du nog va ute i ganska god tid. Men annars sa gar det att fa jobb efter att sasongen har dragit igang ocksa, men det ar helt klart en fordel att va dar tidigt. Om du far jobb pa hostel kan du sla manga flugor i samma small. Gratis boende for det forsta. Sen gratis dagskort till dom andra bergen (typ ett per vecka att dela pa sa du kanske bara far det var annan/tredje vecka eller natt), rabatter pa dom andra bergen, jobbar du som 'frontline staff' far du testa allt du ska salja sa, gratis bungy jump, sky dive och alla mojliga grejer som finns dar (finns mkt mer pa sommaren). En nackdel med att jobba pa hostel ar att du jobbar mitt pa dagen men har for mig att man brukar jobba 4 dagskift, sa 3 lediga dagar + att du kan aka halvdagar dom andra dagarna. Annars ett javligt trevligt stalle, skon atmosfar och trevliga manniskor. Och naturen runt omkring ar underbar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Wanaka sommaren 2010
Tillbaka
Topp