Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Watea, Coomba, Pro Rider eller Seth?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 418113" data-attributes="member: 46762"><p>Jag kör med Lotus 120 i f.2, det fungerar skitbra för mig, 3:an hade nog varit bättre i vissa lägen (inte åkt på den, men med tanke på hur skidans beteende i vissa situationer...), men i majoriteten av åken för mig så är 2:an ljuvlig! Jag väger 70kg på 174cm och kommer byta ut mina Scratch BC 185 mot ett par Pro Riders 186 nästa år som vanlig friåkningsskida/pistskida, vilket troligtvis säger mest om hur jag är som åkare.</p><p></p><p>Du ligger precis i gränsen mellan flex 2 och 3 skulle jag gissa... Runt 80kg och med tävlingsbakgrund skall nog flex 3 inte vara några problem, men om knäna börja bestämma över åkstilen är kanske 2 bättre... Det fina med Lotusarna är (iaf. 120) att de är mjuka i brättet och styva i tailarna, så då de ospårade pudret byts mot uppkörd lössnö/några dagar gammal offpist är det bara att styra mer med tailarna/det man har under foten istället för med brättet. Tailarna fungera lite som centerbord undefär, bara att jobba lite mer så går det hur stabilt som helst!</p><p></p><p>120 vs. 138</p><p>Dagens I-landsproblem nummer 1, utan tvekan... Jag som har ett par 120 kommer ju givetvis köpa 138 nästa gång, man måste ju testa det som sägs vara den ultimata puderskidan nummer 1. Men 120 är inte dum, helt fenomenal blandninga för att köra djupt puder, men ändå klara av den vanliga åkningen.Har man kanter är det inga problem att lägga upp stora fina super-G-svängar tack vare vridstyvheten, den är trygg att sidsteppa isiga branta passager med, och den är riktigt smidig att skata med på transporter. Dock är 120 riktigt dålig att jibba med, tro mig...</p><p></p><p>Men om du är nöjd med Coomba som vanlig offpistskida som du kan ha till bra förhållanden, då är ju 138 rätt val, så har du den till de episka dagarna... Jag kör ju mina 120 till allt möjligt, just för att de är styvare än mina Scratch BC och markant mycket lättare att släpa på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 418113, member: 46762"] Jag kör med Lotus 120 i f.2, det fungerar skitbra för mig, 3:an hade nog varit bättre i vissa lägen (inte åkt på den, men med tanke på hur skidans beteende i vissa situationer...), men i majoriteten av åken för mig så är 2:an ljuvlig! Jag väger 70kg på 174cm och kommer byta ut mina Scratch BC 185 mot ett par Pro Riders 186 nästa år som vanlig friåkningsskida/pistskida, vilket troligtvis säger mest om hur jag är som åkare. Du ligger precis i gränsen mellan flex 2 och 3 skulle jag gissa... Runt 80kg och med tävlingsbakgrund skall nog flex 3 inte vara några problem, men om knäna börja bestämma över åkstilen är kanske 2 bättre... Det fina med Lotusarna är (iaf. 120) att de är mjuka i brättet och styva i tailarna, så då de ospårade pudret byts mot uppkörd lössnö/några dagar gammal offpist är det bara att styra mer med tailarna/det man har under foten istället för med brättet. Tailarna fungera lite som centerbord undefär, bara att jobba lite mer så går det hur stabilt som helst! 120 vs. 138 Dagens I-landsproblem nummer 1, utan tvekan... Jag som har ett par 120 kommer ju givetvis köpa 138 nästa gång, man måste ju testa det som sägs vara den ultimata puderskidan nummer 1. Men 120 är inte dum, helt fenomenal blandninga för att köra djupt puder, men ändå klara av den vanliga åkningen.Har man kanter är det inga problem att lägga upp stora fina super-G-svängar tack vare vridstyvheten, den är trygg att sidsteppa isiga branta passager med, och den är riktigt smidig att skata med på transporter. Dock är 120 riktigt dålig att jibba med, tro mig... Men om du är nöjd med Coomba som vanlig offpistskida som du kan ha till bra förhållanden, då är ju 138 rätt val, så har du den till de episka dagarna... Jag kör ju mina 120 till allt möjligt, just för att de är styvare än mina Scratch BC och markant mycket lättare att släpa på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Watea, Coomba, Pro Rider eller Seth?
Tillbaka
Topp