Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
what what?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="huss" data-source="post: 827266" data-attributes="member: 48929"><p>Tjenare.</p><p>Hoppas jag kan hjälpa till. </p><p>Kan redan säga att jag inte vet så mycket om Endeavor RC eller Academy brädorna. </p><p></p><p>Men har testat Park Rockern, vilken är sjuuukt mjuk. Mest för att åka med i vardagsrummet:P Nej men känns som att denna bräda är mest utvecklad för innumhusbackarna i Storbritannien, då Dave Lee har stort sammarbete med många företag där borta. Försökte själv leka runt och pressa lite med en 151 (jag väger 65kg) vilket normalt är en schysst längd, men den bara vek sig. Vet många som knäckte sina park rockers också för att vinkeln på rockern inte funkade nå bra.</p><p></p><p>Endeavor Color däremot är en av mina favorit brädor. Den är förvånandsvärt snabb, och mjukt flex, men den har en längstgående kolfiber konstruktion, vilket ger mer "pop" så den är riktigt lekfull. Sjukt kul bräda. Även i puder! Här sätter förståss längden gränser... Jag testade 154 Rockern förra året i Österrike och den va kanon, förutom i hög fart då den började fladdra runt lite i tip o tail på hårt underlag. Därför skulle jag mer rekomendera standard camber versionen.</p><p></p><p>Yes har en grym historia och minst lika rider ägt som Signal. JP, Roman och DCP startade upp sitt egna märke, efter att blivit kickade från Burtons Global Team. Med deras kunskap över hur snowboard utvecklats från start bestämde dom sig för att starta upp sitt egna märke. Vilket blev YES. Till skillnad från många andra nya märken som startar upp med nya fabriker och dålig kvalitet så använder sig YES av Nideckers factory i Schweitz(eller hur det stavas). Världens älsta snowboardfabrik om jag inte har fel, med över hundra år på nacken=) (om du undrade).. Men iaf, när det gäller YES brädor vet jag inte riktigt vilken bräda du tänker på, men vad jag vet så är dom som mest "CamRock" och aldrig full rocker, vilket betyder att du har vanlig camber mellan bindningarna, detta gör denna bräda bättre för hela berget, vare sig det gäller directional eller true twin version. Men Yes brädorna har mycket hårdare flex än de andra brädorna, mer för bigjumps och backcountry freestyle. </p><p></p><p>Hoppas det var till nån hjälp=)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="huss, post: 827266, member: 48929"] Tjenare. Hoppas jag kan hjälpa till. Kan redan säga att jag inte vet så mycket om Endeavor RC eller Academy brädorna. Men har testat Park Rockern, vilken är sjuuukt mjuk. Mest för att åka med i vardagsrummet:P Nej men känns som att denna bräda är mest utvecklad för innumhusbackarna i Storbritannien, då Dave Lee har stort sammarbete med många företag där borta. Försökte själv leka runt och pressa lite med en 151 (jag väger 65kg) vilket normalt är en schysst längd, men den bara vek sig. Vet många som knäckte sina park rockers också för att vinkeln på rockern inte funkade nå bra. Endeavor Color däremot är en av mina favorit brädor. Den är förvånandsvärt snabb, och mjukt flex, men den har en längstgående kolfiber konstruktion, vilket ger mer "pop" så den är riktigt lekfull. Sjukt kul bräda. Även i puder! Här sätter förståss längden gränser... Jag testade 154 Rockern förra året i Österrike och den va kanon, förutom i hög fart då den började fladdra runt lite i tip o tail på hårt underlag. Därför skulle jag mer rekomendera standard camber versionen. Yes har en grym historia och minst lika rider ägt som Signal. JP, Roman och DCP startade upp sitt egna märke, efter att blivit kickade från Burtons Global Team. Med deras kunskap över hur snowboard utvecklats från start bestämde dom sig för att starta upp sitt egna märke. Vilket blev YES. Till skillnad från många andra nya märken som startar upp med nya fabriker och dålig kvalitet så använder sig YES av Nideckers factory i Schweitz(eller hur det stavas). Världens älsta snowboardfabrik om jag inte har fel, med över hundra år på nacken=) (om du undrade).. Men iaf, när det gäller YES brädor vet jag inte riktigt vilken bräda du tänker på, men vad jag vet så är dom som mest "CamRock" och aldrig full rocker, vilket betyder att du har vanlig camber mellan bindningarna, detta gör denna bräda bättre för hela berget, vare sig det gäller directional eller true twin version. Men Yes brädorna har mycket hårdare flex än de andra brädorna, mer för bigjumps och backcountry freestyle. Hoppas det var till nån hjälp=) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
what what?!
Tillbaka
Topp