Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Where to go? Val d'isere, Chamonix, St Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="surfinglife" data-source="post: 869897" data-attributes="member: 66680"><p>Tjo!</p><p></p><p>Gjorde säsong i Cham förra året, ett grymt ställe med enorma möjligheter vad det gäller skidåkning, du har Aguil di Medi (Stavning på den?) med en enorm glacier och många olika typer av åkning på de olika bergen. Förra året hade dom även en enligt mig, sjukt grym DC shoes Park borta i Les Houches, om ni nu gillar sånt. Köper man de stora liftkortet så täcker det de närliggande bergen och du har med stora möjligheter chans att hitta snö om de skulle vara torka... </p><p></p><p>Festandet i Cham kan ju vara bättre, South bar som var det riktiga svenska bummarhänget har ju bytt ägare till en svettig fransman detta året om jag inte mins fel, känns som att stämningen kommer ändras en del då! Stan är väldigt stor och det finns mycket affärer och stuff, fransmännen är dock inte de vänligaste i världen. Drar ni hit måste ni käka på mitt gamla jobb, Poco Loco, VÄRLDENS bästa hamburgare, och även dra till Munchies, grym tariake anka och sushi! </p><p></p><p>Över lag för Chamonix, Europas bästa skidåkning men inte världens bästa party och socialt liv...</p><p></p><p>------------------------------</p><p></p><p>Nu ligger jag i min hängmatta på balkongen i St Anton, solen steker nått sjukt och svalorna flyger omkring... Om man skall sumera St Anton så har dom grym skidåkning även här. bergen är inte lika stora men dom räcker till vill jag lova. Det finns sjukt fina offpist möjligheter i Stuben som ligger i norrläge, gött häng på Rendl beach och i parken och är ett väldigt stort system om man räcknar in Zurs och Lech. Ett annat plus är att man får tillbaka halva liftkortet om du jobbar här nere.</p><p></p><p>Partylivet sover aldrig i denna staden vill jag lova, alltid mycket folk ute och en mysigare och mindre stad. Det fullständigt kryllar av svenskar och jag vet inte hur mycket nya sköna människor som jag har träffat här nere. Det är väldigt mycket billigare här när det kommer till mat och dryck om man gemfört med chamonix, Mpreis som ligger borta i St Jakob har bra utbud av de mesta. När det kommer till boende så är det nog ungefär samma pris per säsong.</p><p></p><p>------------------------------</p><p></p><p>Om jag skulle åka tillbaka nästa vinter så vet jag nog inte vad jag skulle välja riktigt... båda ställena har sin charm, men det skulle nog luta åt att jag åker tillbaka till St Anton!</p><p></p><p>Hoppas detta hjälpte lite, Fred ut!</p><p></p><p>Tob!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="surfinglife, post: 869897, member: 66680"] Tjo! Gjorde säsong i Cham förra året, ett grymt ställe med enorma möjligheter vad det gäller skidåkning, du har Aguil di Medi (Stavning på den?) med en enorm glacier och många olika typer av åkning på de olika bergen. Förra året hade dom även en enligt mig, sjukt grym DC shoes Park borta i Les Houches, om ni nu gillar sånt. Köper man de stora liftkortet så täcker det de närliggande bergen och du har med stora möjligheter chans att hitta snö om de skulle vara torka... Festandet i Cham kan ju vara bättre, South bar som var det riktiga svenska bummarhänget har ju bytt ägare till en svettig fransman detta året om jag inte mins fel, känns som att stämningen kommer ändras en del då! Stan är väldigt stor och det finns mycket affärer och stuff, fransmännen är dock inte de vänligaste i världen. Drar ni hit måste ni käka på mitt gamla jobb, Poco Loco, VÄRLDENS bästa hamburgare, och även dra till Munchies, grym tariake anka och sushi! Över lag för Chamonix, Europas bästa skidåkning men inte världens bästa party och socialt liv... ------------------------------ Nu ligger jag i min hängmatta på balkongen i St Anton, solen steker nått sjukt och svalorna flyger omkring... Om man skall sumera St Anton så har dom grym skidåkning även här. bergen är inte lika stora men dom räcker till vill jag lova. Det finns sjukt fina offpist möjligheter i Stuben som ligger i norrläge, gött häng på Rendl beach och i parken och är ett väldigt stort system om man räcknar in Zurs och Lech. Ett annat plus är att man får tillbaka halva liftkortet om du jobbar här nere. Partylivet sover aldrig i denna staden vill jag lova, alltid mycket folk ute och en mysigare och mindre stad. Det fullständigt kryllar av svenskar och jag vet inte hur mycket nya sköna människor som jag har träffat här nere. Det är väldigt mycket billigare här när det kommer till mat och dryck om man gemfört med chamonix, Mpreis som ligger borta i St Jakob har bra utbud av de mesta. När det kommer till boende så är det nog ungefär samma pris per säsong. ------------------------------ Om jag skulle åka tillbaka nästa vinter så vet jag nog inte vad jag skulle välja riktigt... båda ställena har sin charm, men det skulle nog luta åt att jag åker tillbaka till St Anton! Hoppas detta hjälpte lite, Fred ut! Tob! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Where to go? Val d'isere, Chamonix, St Anton
Tillbaka
Topp