Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler 07/08
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 312059" data-attributes="member: 59533"><p>Fixa lägenhet hemifrån, helst av privatperson och inte någon som har hand om flera ställen. Hon är mån om att hyra ut sämsta stället först då hon vet att dem andra går lätt.</p><p></p><p>Kolla upp så mycket du kan om åkning på stället. Tjata på folk som varit där för att få reda vart du ska åka. Jag säger dock inte ett ord :D</p><p></p><p>Ha tillräckligt med pengar. Jag har behövt lägga ut massa pengar för sjukhuskostnader mm. Sånt ska du vara beredd på.</p><p></p><p>Va noga med att kolla så din försäkring har bra vilkor gällande skidåkning ( även utanför preparerad nedfart ). Jag har kollat länsförsäkringar som visade sig precis ha ändrat sina villkor gällande skidåkning. Se min tråd <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32159" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32159</a></p><p>Där står allt om det!</p><p></p><p>Bo helst ( om du föredrar det ) i ett stort fint hus med några fler för BILLIGARE peng än tex: 4 st i en lägenhet. Folk här som bott som gudar för billigare peng än oss. Jag har dock inget emot massa folk överallt.</p><p></p><p>Allt annat löser sig här. Utrustning mm kan du lika gärna köpa här om du ändå ska göra det.</p><p></p><p>Många tycker att Whistler verkar vara lite för extremt för en första säsong. Stämmer inte alls..Whistler är snällare på alla sätt mot en mindre erfaren åkare. Allt från mindre lavinfara pga snön och bergen här till att du slipper prata tyska!</p><p></p><p>Ha det så kul i Whistler nästa säsong!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 312059, member: 59533"] Fixa lägenhet hemifrån, helst av privatperson och inte någon som har hand om flera ställen. Hon är mån om att hyra ut sämsta stället först då hon vet att dem andra går lätt. Kolla upp så mycket du kan om åkning på stället. Tjata på folk som varit där för att få reda vart du ska åka. Jag säger dock inte ett ord :D Ha tillräckligt med pengar. Jag har behövt lägga ut massa pengar för sjukhuskostnader mm. Sånt ska du vara beredd på. Va noga med att kolla så din försäkring har bra vilkor gällande skidåkning ( även utanför preparerad nedfart ). Jag har kollat länsförsäkringar som visade sig precis ha ändrat sina villkor gällande skidåkning. Se min tråd [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32159[/URL] Där står allt om det! Bo helst ( om du föredrar det ) i ett stort fint hus med några fler för BILLIGARE peng än tex: 4 st i en lägenhet. Folk här som bott som gudar för billigare peng än oss. Jag har dock inget emot massa folk överallt. Allt annat löser sig här. Utrustning mm kan du lika gärna köpa här om du ändå ska göra det. Många tycker att Whistler verkar vara lite för extremt för en första säsong. Stämmer inte alls..Whistler är snällare på alla sätt mot en mindre erfaren åkare. Allt från mindre lavinfara pga snön och bergen här till att du slipper prata tyska! Ha det så kul i Whistler nästa säsong! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler 07/08
Tillbaka
Topp