Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Whistler / BC säsong 07/08 ngn?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nejv" data-source="post: 387314" data-attributes="member: 60943"><p>##Bagageinformation##</p><p></p><p>Som jordi skrev ringde jag air canadas kontor i London för ett tag sedan.</p><p></p><p>Jag frågade tyvärr inte om hard-case men jag fick åtminstone klart för mig mer eller mindre alla alternativ när det gäller bagaget</p><p></p><p>dessa alternativ existerar</p><p></p><p>1.</p><p></p><p>Kostnad: -</p><p>Check-in: 2 Väskor</p><p>Vikt: 23 KG styck</p><p>Mått: MAX 158x158x158cm styck</p><p>Info: -</p><p></p><p>2.</p><p></p><p>Kostnad: -</p><p>Check-in: 2 Väskor, varav EN checkad som "boardbag"</p><p>Vikt: 23 kg för den vanliga resväskan, 10 för boardbagen(TROR jag)</p><p>Mått: 158x158x158 för resväskan, 158x158x202 för boardbagen</p><p>Info: Boardbagen får ENDAST innehålla EN snowboard, ETT par bidningar och ETT par boots. _INGET_ Annat. Direkt när något annat lägges i väskan klassas detta alternativ som nummer 3.</p><p></p><p>3.</p><p></p><p>Kostnad: <800 SEK</p><p>Check-in: 2 Väskor varav den ena är oversized+overweight</p><p>Vikt: 23 kg för den vanliga resväskan, _32_ kg för overweightväskan</p><p>Mått: 158x158x158 för den vanliga, max 292cm för den andra</p><p>Info: Overweightväskan får innehålla vad som helst med ett par väsentliga undantag. </p><p>Antalet snowboards och par skidor i väskan bestämmer hur många kollin väskan räknas som.</p><p> Detta betyder att om du har 2 snowboards och ett par skidor i väskan. Så får du betala tre gånger priset för den. Detta förutsatt att de kommer på dig. Enligt resebyrån jag reser med är detta mycket vanligare påvägen _hem_ från Kanada än påvägen dit.</p><p></p><p>Om man har en biljett med transfer så betalas denna avgift vid invägning vid första check-in. Man ska inte behöva betala det vid varje flygplansbyte gånger. (Förutsätter transfer här)</p><p></p><p>Annars...</p><p>Rent logiskt är säkert ett hardcase att föredra... Men hur lätt/billigt är det egentligen att skaffa ett sånt? Jag ska iaf köra alternativ TRE med mitt smått förstärkta soft-case med hjul från dakine.</p><p></p><p>Om det är något jag inte har tänkt på så skriv det här så kan jag ringa upp dem och höra vidare, iom att jag redan har snackat med dem.</p><p></p><p>over and out</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nejv, post: 387314, member: 60943"] ##Bagageinformation## Som jordi skrev ringde jag air canadas kontor i London för ett tag sedan. Jag frågade tyvärr inte om hard-case men jag fick åtminstone klart för mig mer eller mindre alla alternativ när det gäller bagaget dessa alternativ existerar 1. Kostnad: - Check-in: 2 Väskor Vikt: 23 KG styck Mått: MAX 158x158x158cm styck Info: - 2. Kostnad: - Check-in: 2 Väskor, varav EN checkad som "boardbag" Vikt: 23 kg för den vanliga resväskan, 10 för boardbagen(TROR jag) Mått: 158x158x158 för resväskan, 158x158x202 för boardbagen Info: Boardbagen får ENDAST innehålla EN snowboard, ETT par bidningar och ETT par boots. _INGET_ Annat. Direkt när något annat lägges i väskan klassas detta alternativ som nummer 3. 3. Kostnad: <800 SEK Check-in: 2 Väskor varav den ena är oversized+overweight Vikt: 23 kg för den vanliga resväskan, _32_ kg för overweightväskan Mått: 158x158x158 för den vanliga, max 292cm för den andra Info: Overweightväskan får innehålla vad som helst med ett par väsentliga undantag. Antalet snowboards och par skidor i väskan bestämmer hur många kollin väskan räknas som. Detta betyder att om du har 2 snowboards och ett par skidor i väskan. Så får du betala tre gånger priset för den. Detta förutsatt att de kommer på dig. Enligt resebyrån jag reser med är detta mycket vanligare påvägen _hem_ från Kanada än påvägen dit. Om man har en biljett med transfer så betalas denna avgift vid invägning vid första check-in. Man ska inte behöva betala det vid varje flygplansbyte gånger. (Förutsätter transfer här) Annars... Rent logiskt är säkert ett hardcase att föredra... Men hur lätt/billigt är det egentligen att skaffa ett sånt? Jag ska iaf köra alternativ TRE med mitt smått förstärkta soft-case med hjul från dakine. Om det är något jag inte har tänkt på så skriv det här så kan jag ringa upp dem och höra vidare, iom att jag redan har snackat med dem. over and out [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Whistler / BC säsong 07/08 ngn?
Tillbaka
Topp