Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler --> Blackcomb 11min med ny gondol!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 310384" data-attributes="member: 29149"><p>Nu blir jag förvånad! Är det något som jag skulle anse har varit stor skillnad mellan WB och andra skidorter så är det servicen och intresset att maximera upplevelsen för åkare. Under mina säsonger har jag aldrig varit med om att de haft liftar stängda i onödan. Däremot brukade dem spränga utav bara h-e trots ymnigt snöfall och flera gånger har dem stängt då det snöat 40cm under förmiddagen för att sedan öppna igen sent på eftermiddagen och det har jag aldrig upplevt utanför WB. De flesta orter jag besökt brukar ha åsikten att om det snöat ordentligt så väntar dem hellre än bombar.</p><p> Dessutom är det endast i Whistler jag sett 6 (sic!) pistmaskiner pista i bredd för att möjliggöra för mexikanerna att åka pist trots att det snöade 10cm i timmen! Mig veteligen så anser de flesta skidorter att man endast pistar när liftarna är stängda och då finns inga pister alls en sådan dag...</p><p></p><p>Min erfarenhet är alltså dyrt men prisvärt. Mycket tråkigt att detta försämrats.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 310384, member: 29149"] Nu blir jag förvånad! Är det något som jag skulle anse har varit stor skillnad mellan WB och andra skidorter så är det servicen och intresset att maximera upplevelsen för åkare. Under mina säsonger har jag aldrig varit med om att de haft liftar stängda i onödan. Däremot brukade dem spränga utav bara h-e trots ymnigt snöfall och flera gånger har dem stängt då det snöat 40cm under förmiddagen för att sedan öppna igen sent på eftermiddagen och det har jag aldrig upplevt utanför WB. De flesta orter jag besökt brukar ha åsikten att om det snöat ordentligt så väntar dem hellre än bombar. Dessutom är det endast i Whistler jag sett 6 (sic!) pistmaskiner pista i bredd för att möjliggöra för mexikanerna att åka pist trots att det snöade 10cm i timmen! Mig veteligen så anser de flesta skidorter att man endast pistar när liftarna är stängda och då finns inga pister alls en sådan dag... Min erfarenhet är alltså dyrt men prisvärt. Mycket tråkigt att detta försämrats. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler --> Blackcomb 11min med ny gondol!
Tillbaka
Topp