Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Whistler - Säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="adventureseeker" data-source="post: 179171" data-attributes="member: 64212"><p>Hej!</p><p></p><p>Ska åka till Whistler och göra en skidsäsong. Kommer att åka dit i början av Oktober och stanna så länge det är kul men iallafall till Mars. </p><p></p><p>Har inte gjort säsong tidigare men har rest väldigt mycket och gillar äventyr. Är född i Norrland så nu ska det bli kul att åka skidor under en längre tid! :=)</p><p></p><p>Har läst runt lite i forumet och det verkar som att jobb utan arbetsvisum är svårt. Men det måste väl gå? Några här som jobbat svart där?</p><p></p><p>På min senaste resa till Nepal så mötte jag en kanadensisk familj från Vancouver som skulle hjälpa mig med lite "local knowledge" men inget som jag kan luta mig tillbaka på helt..</p><p></p><p>Vad gäller boende så har jag sett många som rekommenderar Piquenewsmagazine. Där finns det många annonser om boende men få med mailadress och det känns som att de flesta vill hyra ut NU.</p><p>Vad tror ni om möjligheterna att ordna bostad på plats? Jag menar om man tar en sådan tidning och ringer runt när man kommer i Oktober och kollar lappar o sånt. Enklare att träffa de som hyr ut och visa vem man är.</p><p></p><p>Det var egentligen det jag funderade över, annars verkar ju Whistler en underbar skidort att vara på och alla Kanadensare jag mött innan har varit riktigt trevliga! Tänkte som sagt jobba, åka skidor, umgås med shysst folk, lira lite gura o ta det allmänt soft. Blir nog ingen tokfestarsäsong för mig. Man har ju kommit upp lite i åren(bara 28 iofs) och är numera bakis i två dagar efter man festat ;=).</p><p></p><p>Hoppas man kan träffa på någon av alla er som har liknande planer!</p><p></p><p>Ha det gott!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="adventureseeker, post: 179171, member: 64212"] Hej! Ska åka till Whistler och göra en skidsäsong. Kommer att åka dit i början av Oktober och stanna så länge det är kul men iallafall till Mars. Har inte gjort säsong tidigare men har rest väldigt mycket och gillar äventyr. Är född i Norrland så nu ska det bli kul att åka skidor under en längre tid! :=) Har läst runt lite i forumet och det verkar som att jobb utan arbetsvisum är svårt. Men det måste väl gå? Några här som jobbat svart där? På min senaste resa till Nepal så mötte jag en kanadensisk familj från Vancouver som skulle hjälpa mig med lite "local knowledge" men inget som jag kan luta mig tillbaka på helt.. Vad gäller boende så har jag sett många som rekommenderar Piquenewsmagazine. Där finns det många annonser om boende men få med mailadress och det känns som att de flesta vill hyra ut NU. Vad tror ni om möjligheterna att ordna bostad på plats? Jag menar om man tar en sådan tidning och ringer runt när man kommer i Oktober och kollar lappar o sånt. Enklare att träffa de som hyr ut och visa vem man är. Det var egentligen det jag funderade över, annars verkar ju Whistler en underbar skidort att vara på och alla Kanadensare jag mött innan har varit riktigt trevliga! Tänkte som sagt jobba, åka skidor, umgås med shysst folk, lira lite gura o ta det allmänt soft. Blir nog ingen tokfestarsäsong för mig. Man har ju kommit upp lite i åren(bara 28 iofs) och är numera bakis i två dagar efter man festat ;=). Hoppas man kan träffa på någon av alla er som har liknande planer! Ha det gott! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Whistler - Säsong
Tillbaka
Topp