Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SebastianD" data-source="post: 553029" data-attributes="member: 62019"><p>Hej hej!</p><p></p><p>Jag jobbade i skidskolan i Whistler i vintras och ska tillbaka i vinter igen..</p><p></p><p>Som makafone skriver så kan man få boende via berget, och om man får det får man bo kvar under os för samma pengar.. Nackdelen är att berget kommer anställa sjukt lite ny personal inför kommande vintern, med tanke på os så vill de ha folk som redan känner till stället..</p><p></p><p>Angående andra jobb lär det finnas hur mycket som helst, med tanke på att många kommer bli avskräckta från att åka dit i vinter.. Vill du kolla classifieds(annonser) om både boende och jobb så kolla in <a href="http://www.piquenewsmagazine.com/pique/index.php" target="_blank">http://www.piquenewsmagazine.com/pique/index.php</a></p><p>och</p><p><a href="http://www.whistlerquestion.com/" target="_blank">http://www.whistlerquestion.com/</a> det är det två stora tidningarna i området..</p><p></p><p>Att hitta jobb hemifrån har jag inte en susning om hur det funkar.. Men nästan alla som var där förra säsongen hittade jobb på plats i byn. Om jag ska vara ärlig så tror jag att det är enda sättet, om man inte ska jobba för berget..</p><p></p><p>Att bo och jobba i Squamish kan funka.. Men det är 6 mil enkel väg, och om det snöar så stängs ofta vägen av eftersom kanadensare inte har vinterdäck i samma utsträckning som svenskar.. Men det är billigare, du har större utbud på mat, men sjukt mycket mindre utbud på barer och liknande.</p><p></p><p>Hoppas svaret har hjälpt till lite i alla fall!</p><p></p><p>// Sebastian</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SebastianD, post: 553029, member: 62019"] Hej hej! Jag jobbade i skidskolan i Whistler i vintras och ska tillbaka i vinter igen.. Som makafone skriver så kan man få boende via berget, och om man får det får man bo kvar under os för samma pengar.. Nackdelen är att berget kommer anställa sjukt lite ny personal inför kommande vintern, med tanke på os så vill de ha folk som redan känner till stället.. Angående andra jobb lär det finnas hur mycket som helst, med tanke på att många kommer bli avskräckta från att åka dit i vinter.. Vill du kolla classifieds(annonser) om både boende och jobb så kolla in [URL]http://www.piquenewsmagazine.com/pique/index.php[/URL] och [URL]http://www.whistlerquestion.com/[/URL] det är det två stora tidningarna i området.. Att hitta jobb hemifrån har jag inte en susning om hur det funkar.. Men nästan alla som var där förra säsongen hittade jobb på plats i byn. Om jag ska vara ärlig så tror jag att det är enda sättet, om man inte ska jobba för berget.. Att bo och jobba i Squamish kan funka.. Men det är 6 mil enkel väg, och om det snöar så stängs ofta vägen av eftersom kanadensare inte har vinterdäck i samma utsträckning som svenskar.. Men det är billigare, du har större utbud på mat, men sjukt mycket mindre utbud på barer och liknande. Hoppas svaret har hjälpt till lite i alla fall! // Sebastian [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler
Tillbaka
Topp