Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lillmann" data-source="post: 41661" data-attributes="member: 31147"><p>Ett annat alternativ är att ta liften upp till Whistlertoppen och köra ut längs kammen åt höger nedifrån sett. Från kammen kan du antingen köra ner på framsidan (Whistler Bowl) tillbaka mot liften eller genom lite skog mot baksidan. På framsidan finns öppna halvbranta ytor som dock blir uppkörda tidigt och en del drops av mindre eller mördande kaliber. Om du kör baksidan, se till att du inte kör ut ur skidsystemet och blir tvungen till combatkörning ner till dalen genom det icke färdiga tillskottet till systemet. Se även upp för stup och klippor, men det brukar finnas varningsskyltar (även mitt ute i ingenstans). Från Harmony Ridge finns lite moderata drops med korta men trevliga åk ner till Back Bowl eller Harmony Piste som kan avslutas med lite skog innan man kommer tillbaka till Harmony Express liften.</p><p></p><p>På Blackcombberget kan jag instämma i rådet om Spankys Ladder. Det är sagolikt om det har snöat. Ett annat ställe som kan vara trevligt är 7th Heaven Zone. Det är bara att ta liften dit och skråa ut. Det finns ett ställe under skråningen som man bör se upp med, och det är ett brant ställe ovan för en klippa som man ska ta sig förbii för att hamna i en bowl. Men är man försiktig och bestämd så går det bra.</p><p></p><p>Det mesta kan du se på denna karta:</p><p><a href="http://www.whistler-blackcomb.com/mountain/maps/" target="_blank">http://www.whistler-blackcomb.com/mountain/maps/</a></p><p></p><p>/m</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lillmann, post: 41661, member: 31147"] Ett annat alternativ är att ta liften upp till Whistlertoppen och köra ut längs kammen åt höger nedifrån sett. Från kammen kan du antingen köra ner på framsidan (Whistler Bowl) tillbaka mot liften eller genom lite skog mot baksidan. På framsidan finns öppna halvbranta ytor som dock blir uppkörda tidigt och en del drops av mindre eller mördande kaliber. Om du kör baksidan, se till att du inte kör ut ur skidsystemet och blir tvungen till combatkörning ner till dalen genom det icke färdiga tillskottet till systemet. Se även upp för stup och klippor, men det brukar finnas varningsskyltar (även mitt ute i ingenstans). Från Harmony Ridge finns lite moderata drops med korta men trevliga åk ner till Back Bowl eller Harmony Piste som kan avslutas med lite skog innan man kommer tillbaka till Harmony Express liften. På Blackcombberget kan jag instämma i rådet om Spankys Ladder. Det är sagolikt om det har snöat. Ett annat ställe som kan vara trevligt är 7th Heaven Zone. Det är bara att ta liften dit och skråa ut. Det finns ett ställe under skråningen som man bör se upp med, och det är ett brant ställe ovan för en klippa som man ska ta sig förbii för att hamna i en bowl. Men är man försiktig och bestämd så går det bra. Det mesta kan du se på denna karta: [URL]http://www.whistler-blackcomb.com/mountain/maps/[/URL] /m [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler
Tillbaka
Topp