Whistlerfunderingar

mallon

Ny medlem
Whistlerfunderingar
Hejsan!
Vi är fyra grabbar som skall åka till Whistler i mitten på januari. Vi har fått ett erbjudande om en fräsch lägenhet i Creekside för 14000 kr/mån, är det ngn som vet om detta är ett bra pris eller kan det vara bättre att åka dit å jaga boende. Omöjligt att säga säkert det förstår jag men om ngn har tips så uppskattas det...

Whistlerfunderingar
Heisann
Jeg var en tur i Whistler i vinter, desverre vet jeg ikke hva som er en akseptabel pris på en leilighet. Det eneste jeg kan si dere er at det er så vannvittig masse mennesker der og at det er vanskelig å finne seg noe sted å bo. Kanskje ikke så rart om prisen er høy. (Vi betalte 1500 i mnd i Red Mountain)
Når det kommer snø må dere tidlig opp, for det blir fort oppkjørt. Men hvis dere vil gå litt kan dere finne sinnsyk off- piste. Kjempemessig skikjøring og masse festing.
Om dere skal reise litt rundt MÅ dere dra til Red Mountain. Der var jeg og i vinter. Var i Whistler en uke og Red Mountain 2 måneder.
Selv reiser jeg til Alpene i år.
God tur, kos dere.
Suss på nesen fra Vibeke den norske tjeien.

Whistlerfunderingar
Med tanke på att ni hittat ngt där enbart ni ska bo verkar det överkomligt. Att ni faktiskt hittat ngt oxå! Jag har kollat runt men då handlar det bara om boende hos ngn el några så jag e helt vilse just nu. Har faktiskt oxå tänkt att dra i mitten av januari till Whistler men letar som sagt fortfarande. Har ni en plats över eller ngt annat tips så får ni hemskt gärna kontakta mig...
Kramar Carro

Whistlerfunderingar
Jag läste i en Kanadensisk tidning förra året att man fick betala ca 1000 CAD för en säng (del av lägenhet) förra året, hur sant det är vet jag inte. Jag var där för 4 år sedan och redan då var det inte lätt att hitta boende. Creekside hade den fördelen då att kön till gondolen på bra dagar var ca 30 minuter medan den var upp till 2 timmar i byn. Tyvärr kommer man bara upp på Whistler mountain men bra dagar tyckte jag att det var bättre än andra sidan.

Det verkar bli en ganska stor svensk-koloni i Whistler i år.

Tillbaka
Topp