Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
wide bräda och storlek 44 med foot shrinkage tech
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 983528" data-attributes="member: 66286"><p>Om vi återgår till ursprungsfrågan, med ett par 44 med "shrinkage" (vilket ju bara är Burtons term för att kränga boots) eg ett par boots som har en viss längd, är det onödigt med wide på en skate banana 156. </p><p></p><p>Nu kan jag bara prata från egen erfarenhet, jag har storlek 45 (Burton), 25.5cm midja,24fram,-9bak. Jag har aldrig upplevt toe/heeldrag och då anser jag mig kunna carva hyffsat ordentligt. Drag är ett problem i det förflutna eftersom dagens teknik har gjort boots kortare från häl till tå. Samtidigt tjackar ju alla wide-brädor. Och ingen svänger med skär. Så nuförtiden måste fenomenet drag vara i stort sett utdött. </p><p></p><p>Så ur toe/heeldrag synpunkt är en widebräda förmodligen overkill, såvida man inte planerar grov eurocarve. Däremot finns ju som nämt andra fördelar med en wide att ha i åtanke.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 983528, member: 66286"] Om vi återgår till ursprungsfrågan, med ett par 44 med "shrinkage" (vilket ju bara är Burtons term för att kränga boots) eg ett par boots som har en viss längd, är det onödigt med wide på en skate banana 156. Nu kan jag bara prata från egen erfarenhet, jag har storlek 45 (Burton), 25.5cm midja,24fram,-9bak. Jag har aldrig upplevt toe/heeldrag och då anser jag mig kunna carva hyffsat ordentligt. Drag är ett problem i det förflutna eftersom dagens teknik har gjort boots kortare från häl till tå. Samtidigt tjackar ju alla wide-brädor. Och ingen svänger med skär. Så nuförtiden måste fenomenet drag vara i stort sett utdött. Så ur toe/heeldrag synpunkt är en widebräda förmodligen overkill, såvida man inte planerar grov eurocarve. Däremot finns ju som nämt andra fördelar med en wide att ha i åtanke. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
wide bräda och storlek 44 med foot shrinkage tech
Tillbaka
Topp