Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
wtf - har de kapat skidtestarhelgen i tandådalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 977286" data-attributes="member: 12152"><p>Ska man köra ett test i Sälen så är det Tandådalen som gäller. Stöten och Kläppen är också helt ok, men är sällan eller aldrig klara för åkning i slutet på november. Det är klart att man känna lite på skidorna i Gustavbacken, men Tandådalen har ett helt annat tryck i pisterna trots en lägre fallhöjd. Jag tycker att det är ett krav att en testpist ska innehålla (minst ett) avsnitt där det är antingen i princip omöjligt eller i alla fall mycket krävande att hålla skäret. Då tvingas man sätta ordentlig press på skidorna och först då lär man känna en modell. Stora backen i Tandådalen klarar av den kravbeskrivningen för en åkare på min nivå. Gustavbacken gör det inte. Den drar jag utan några som helst konstigheter ner för utan att behöva sladda en mm. Underkänt från mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 977286, member: 12152"] Ska man köra ett test i Sälen så är det Tandådalen som gäller. Stöten och Kläppen är också helt ok, men är sällan eller aldrig klara för åkning i slutet på november. Det är klart att man känna lite på skidorna i Gustavbacken, men Tandådalen har ett helt annat tryck i pisterna trots en lägre fallhöjd. Jag tycker att det är ett krav att en testpist ska innehålla (minst ett) avsnitt där det är antingen i princip omöjligt eller i alla fall mycket krävande att hålla skäret. Då tvingas man sätta ordentlig press på skidorna och först då lär man känna en modell. Stora backen i Tandådalen klarar av den kravbeskrivningen för en åkare på min nivå. Gustavbacken gör det inte. Den drar jag utan några som helst konstigheter ner för utan att behöva sladda en mm. Underkänt från mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
wtf - har de kapat skidtestarhelgen i tandådalen
Tillbaka
Topp