Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
wtf - har de kapat skidtestarhelgen i tandådalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiasborg" data-source="post: 977647" data-attributes="member: 102405"><p>1. Sport-Conrad? Vem har sagt att jag handalt på SC? Det gjorde jag inte. Det verkar vara en allmän uppfattning bland belackarna att "SC är en enstaka sabotör som dumpar priserna och förstör för alla andra". SC är EN av MÅNGA utomrikesbutiker som säljer artiklar till helt andra priser än de som erbjuds i Sverige. </p><p>I mitt fall var det www.ski-outdoor-shop.de och det var fraktfritt hem till dörren. </p><p>Just nu säljer de min årsmodell (11/12) ännu billigare.</p><p></p><p>2. Klubbrabatt? Min prisjämförelse var avsedd för gemene man som handlar enstaka par efter behov eller önskan. Inte för den som är med i klubb, bundis med butiksägaren, har rika föräldrar eller annat specialundantag som på något sätt ger en annan prisbild än den som presenteras utåt...</p><p></p><p>Jag kan gott tänka mig att slänga upp 500-1000kr extra till en butik för att få det där lilla extra...provåka, diskutera, fråga mm</p><p>MEN</p><p>Grossister/Butiker är oerhört naiva om de tror att kunderna ska betala 50-70% högre priser för att få...nästan ingenting extra alls!</p><p></p><p>Denna fråga hör inte hemma i denna tråd. Diskuterar ej vidare här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiasborg, post: 977647, member: 102405"] 1. Sport-Conrad? Vem har sagt att jag handalt på SC? Det gjorde jag inte. Det verkar vara en allmän uppfattning bland belackarna att "SC är en enstaka sabotör som dumpar priserna och förstör för alla andra". SC är EN av MÅNGA utomrikesbutiker som säljer artiklar till helt andra priser än de som erbjuds i Sverige. I mitt fall var det www.ski-outdoor-shop.de och det var fraktfritt hem till dörren. Just nu säljer de min årsmodell (11/12) ännu billigare. 2. Klubbrabatt? Min prisjämförelse var avsedd för gemene man som handlar enstaka par efter behov eller önskan. Inte för den som är med i klubb, bundis med butiksägaren, har rika föräldrar eller annat specialundantag som på något sätt ger en annan prisbild än den som presenteras utåt... Jag kan gott tänka mig att slänga upp 500-1000kr extra till en butik för att få det där lilla extra...provåka, diskutera, fråga mm MEN Grossister/Butiker är oerhört naiva om de tror att kunderna ska betala 50-70% högre priser för att få...nästan ingenting extra alls! Denna fråga hör inte hemma i denna tråd. Diskuterar ej vidare här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
wtf - har de kapat skidtestarhelgen i tandådalen
Tillbaka
Topp