Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
XXL för små?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 407297" data-attributes="member: 49358"><p>Som många har sagt tidigare så kommer du inte att bli otillfredställd med XXL´s fartegenskaper. Jag skulle mer satsa på en skida som är stabil och kan göra annat än att bara åka snabbt i fallinjen. Jag skulle nog gå på ett par praxis om jag vore du. Dom kör även med dom på friåkningstouren, och dom grabbarna kan fan åka fetare linjer än vi kan drömma. Praxis har omvänd skärning, sen om det är rocker eller omvänt spann vet jag inte. Men fina verkar dom iaf! Så de eller EHP som jag...och Karln då....rockar är ävldigt fina skidor. Flyter jäkligt fint, men är en brottningsmatch när det blir lite tätare. Sen finns det ju som sagt B-squad. Jag har prisat den tidigare....men alltså. Ska man inte bara åka fallinjen eller comps så finns det knappt ngn anledning att äga en sån skida. Den är jätte fin för att straitghtlina saker som man knappt trodde var möjligt, samt att man inte hittar ngn fartgräns på dom planken. Snarare att man sj tycker att det går för snabbt.</p><p></p><p>Summa summarum...</p><p>Ska du endast ha dom för att åka fett med puder... kör på Praxis</p><p>Ska du ha dom för puder samt lite skräp snö..EHP/XXL</p><p>Ska du ha dom för raka linjer... b-squad</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 407297, member: 49358"] Som många har sagt tidigare så kommer du inte att bli otillfredställd med XXL´s fartegenskaper. Jag skulle mer satsa på en skida som är stabil och kan göra annat än att bara åka snabbt i fallinjen. Jag skulle nog gå på ett par praxis om jag vore du. Dom kör även med dom på friåkningstouren, och dom grabbarna kan fan åka fetare linjer än vi kan drömma. Praxis har omvänd skärning, sen om det är rocker eller omvänt spann vet jag inte. Men fina verkar dom iaf! Så de eller EHP som jag...och Karln då....rockar är ävldigt fina skidor. Flyter jäkligt fint, men är en brottningsmatch när det blir lite tätare. Sen finns det ju som sagt B-squad. Jag har prisat den tidigare....men alltså. Ska man inte bara åka fallinjen eller comps så finns det knappt ngn anledning att äga en sån skida. Den är jätte fin för att straitghtlina saker som man knappt trodde var möjligt, samt att man inte hittar ngn fartgräns på dom planken. Snarare att man sj tycker att det går för snabbt. Summa summarum... Ska du endast ha dom för att åka fett med puder... kör på Praxis Ska du ha dom för puder samt lite skräp snö..EHP/XXL Ska du ha dom för raka linjer... b-squad [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
XXL för små?
Tillbaka
Topp