Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
XXL för små?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PlunTzkY" data-source="post: 407670" data-attributes="member: 15424"><p>Jag har inte kört XXL men som jag förstått det;</p><p></p><p>XXL är ju en skida utvecklad i chamonix med rak skärning för att käka fallhöjdsmeter i cham.</p><p>Frågan är om du verkligen vill det i nord am, jag hade nog siktat på en mer "surf" skida eftersom du förmodligen kommer cruisa runt i dom amerikanska "bowlerna" och åka mycket skogsåkning. Så för mig känns XXL som en lite knölig combo med den åkningen. Bredden räcker säkert, men jag hade nog valt nåt lite mer lättmanuvrerat i skogen, inte för lång skida heller så man kan latsha runt i trånga utrymmet lätt.</p><p>K2 pontoon hade säkert varit en rolig bekantskap i de förhållandena eller big daddy som jag förstått ska ha låg vikt och således en trevlig bekantskap medans man traskar till åket, vilket jag antar du lär göra en hel del.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PlunTzkY, post: 407670, member: 15424"] Jag har inte kört XXL men som jag förstått det; XXL är ju en skida utvecklad i chamonix med rak skärning för att käka fallhöjdsmeter i cham. Frågan är om du verkligen vill det i nord am, jag hade nog siktat på en mer "surf" skida eftersom du förmodligen kommer cruisa runt i dom amerikanska "bowlerna" och åka mycket skogsåkning. Så för mig känns XXL som en lite knölig combo med den åkningen. Bredden räcker säkert, men jag hade nog valt nåt lite mer lättmanuvrerat i skogen, inte för lång skida heller så man kan latsha runt i trånga utrymmet lätt. K2 pontoon hade säkert varit en rolig bekantskap i de förhållandena eller big daddy som jag förstått ska ha låg vikt och således en trevlig bekantskap medans man traskar till åket, vilket jag antar du lär göra en hel del. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
XXL för små?
Tillbaka
Topp