Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ytmaterial i skalkläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PeterT" data-source="post: 1097173" data-attributes="member: 163428"><p>Vid närmare eftertanke så är det ju inte för året runt jag planerar ha stället. Visst, jackan funkar ju men inte byxorna som ni oxå påtalat. Det kommer definitivt bli en bib med rejäla hängslen och förstärkningar. </p><p>Ang ytmaterialet verkar inte det ena vara bättre än det andra. Det enda jag kommer hålla mig ifrån är en tex med Softshell. Fantastisk andning men suger åt sig som en svamp. </p><p></p><p>Nej, de flesta märkena är nog rätt lika. Lite olika lösningar på ventilation, kraghöjd osv men inget större.</p><p>Hittils provat Norröna samt Sweet. Bägge fina och väldigt lika varandra med skidspecifika detaljer. </p><p>Salomon S/lab, mest allround med nedre fickor samt lite lägre krage än de andra. Dock ingen ventilation eller armmuddar. Konstigt på en jacka i den översta prisklassen</p><p>HH, prisvärd underdogg som har en del features. Lite osäker på det ngt sträva yttertyget och om DWR kommer funka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PeterT, post: 1097173, member: 163428"] Vid närmare eftertanke så är det ju inte för året runt jag planerar ha stället. Visst, jackan funkar ju men inte byxorna som ni oxå påtalat. Det kommer definitivt bli en bib med rejäla hängslen och förstärkningar. Ang ytmaterialet verkar inte det ena vara bättre än det andra. Det enda jag kommer hålla mig ifrån är en tex med Softshell. Fantastisk andning men suger åt sig som en svamp. Nej, de flesta märkena är nog rätt lika. Lite olika lösningar på ventilation, kraghöjd osv men inget större. Hittils provat Norröna samt Sweet. Bägge fina och väldigt lika varandra med skidspecifika detaljer. Salomon S/lab, mest allround med nedre fickor samt lite lägre krage än de andra. Dock ingen ventilation eller armmuddar. Konstigt på en jacka i den översta prisklassen HH, prisvärd underdogg som har en del features. Lite osäker på det ngt sträva yttertyget och om DWR kommer funka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ytmaterial i skalkläder
Tillbaka
Topp