Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ytterligare laviner i Åre!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 159050" data-attributes="member: 13863"><p>Jo ... mycket intressanta inlägg! Sammanfattningsvis tycks det som vi är hyggligt överens om att våra svenska skidanläggningar i allmänhet gör ett anständigt arbete avseende bedömningen av lavinfara. Problemet tycks uppenbart vara det oansvar/okunskap som många skid/bädåkare uppvisar i utanförpistenkörningen. </p><p></p><p>Jag kan inte annat än att hålla med Centralbyråkraten och han sista stycke i inlägget ovan är nog den bästa lösningen på frågan. Jag tror dock att initiativet måste komma från SLAO/Skidanläggningarna om det ska ske någon märkbar förändring, men vi här på Freeride kan ju alltid dra vårt strå till stacken ... kunskap, erfarenhet och sunt förnuft är som alltid den bästa lösningen!</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 159050, member: 13863"] Jo ... mycket intressanta inlägg! Sammanfattningsvis tycks det som vi är hyggligt överens om att våra svenska skidanläggningar i allmänhet gör ett anständigt arbete avseende bedömningen av lavinfara. Problemet tycks uppenbart vara det oansvar/okunskap som många skid/bädåkare uppvisar i utanförpistenkörningen. Jag kan inte annat än att hålla med Centralbyråkraten och han sista stycke i inlägget ovan är nog den bästa lösningen på frågan. Jag tror dock att initiativet måste komma från SLAO/Skidanläggningarna om det ska ske någon märkbar förändring, men vi här på Freeride kan ju alltid dra vårt strå till stacken ... kunskap, erfarenhet och sunt förnuft är som alltid den bästa lösningen! That´s all folks! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ytterligare laviner i Åre!
Tillbaka
Topp