Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ytterligare laviner i Åre!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="peppe1958" data-source="post: 278200" data-attributes="member: 72475"><p>Hasse: Ett skidområdet i USA omfattas även av Off Pist området. Åtminstone där jag har varit. Där har vi kanske den stora skillnaden. När nämde jag att man inta ska ha lavinutrustning ävan om man åker i USA? </p><p></p><p>Centralbyråkraten: Om någon slog huvet på spiken så var det nog Hasse. Liftbolagen i USA tar ansvar för hela skidpområdet vilket är det område som kan nås från toppstationen. Av någon dj-a orsak tar man i USA ansvar för hela skidområdet. Och man stänger inte bara av utan man ser till att kunderna får njuta av hela området på det sätt kunderna vill. Och man gör det säkert. Även om man som skidåkare ytterst måste ta sitt ansvar. </p><p></p><p>Även om man lockas att köpa snabbste motorcykeln så måste man fakirskt vara 16 år och ha tagit körkort dvs fått utbildning innan man får köra. Månne hur det skulle sett ut annars.</p><p></p><p>Bägge två: Vi är nog inne på samma linje att alla måste ta sitt eget ansvar. Men jag är inte lika ense om att vi ska släppa off piståkningen fritt på samma sätt som åtminstone centralbyråkraten vill. Vad jag ville med mitt inlägg att man borde lärt sig från USA även om detta land inte är mitt drömland. Men när det gäller skidåkning och speciellt off pist är det det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="peppe1958, post: 278200, member: 72475"] Hasse: Ett skidområdet i USA omfattas även av Off Pist området. Åtminstone där jag har varit. Där har vi kanske den stora skillnaden. När nämde jag att man inta ska ha lavinutrustning ävan om man åker i USA? Centralbyråkraten: Om någon slog huvet på spiken så var det nog Hasse. Liftbolagen i USA tar ansvar för hela skidpområdet vilket är det område som kan nås från toppstationen. Av någon dj-a orsak tar man i USA ansvar för hela skidområdet. Och man stänger inte bara av utan man ser till att kunderna får njuta av hela området på det sätt kunderna vill. Och man gör det säkert. Även om man som skidåkare ytterst måste ta sitt ansvar. Även om man lockas att köpa snabbste motorcykeln så måste man fakirskt vara 16 år och ha tagit körkort dvs fått utbildning innan man får köra. Månne hur det skulle sett ut annars. Bägge två: Vi är nog inne på samma linje att alla måste ta sitt eget ansvar. Men jag är inte lika ense om att vi ska släppa off piståkningen fritt på samma sätt som åtminstone centralbyråkraten vill. Vad jag ville med mitt inlägg att man borde lärt sig från USA även om detta land inte är mitt drömland. Men när det gäller skidåkning och speciellt off pist är det det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ytterligare laviner i Åre!
Tillbaka
Topp