Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Zermatt / Cervinia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 109183" data-attributes="member: 26232"><p>Ta med varma kläder, det har varit ruggigt kallt (-25 grader) där på sistone. Det ska i och för sig bli varmare nu så förhoppningsvis slipper ni den värsta kylan.</p><p></p><p>Kolla offpist-tipsen som finns här på Freeride för en del info. Annars är det i princip bara att skråa ut från pisterna, det finns rätt mycket lättillgänglig offpist. De två gånger jag varit där har det varit bäst åkning uppe mot Klein Matterhorn och de backarna som finns nedanför där. Men det finns mycket roligt att hitta på de andra bergen också. Liten varning, undvik att ta tåget som heter Gornergrat-Bahn, det tar en hel evighet att åka upp med det och det finns andra liftar som tar dig till ungefär samma ställe fast snabbare. Högst upp där det tåget slutar finns det förresten rätt schysst åkning med hygglig lutning.</p><p></p><p>Jag reagerade inte direkt på prisnivån utom på liftkorten (typ 60 CHF för ett dagskort). Beror naturligtvis på vart man hamnar, men jag upplevde det aldrig som extremt dyrt (å andra sidan har jag bott i Schweiz ett tag nu så jag börjar kanske bli van <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /> Du bör definitivt växla till CHF. De tar Euro på en hel del ställen men kursen är riktigt dålig. </p><p></p><p>Cervinia har jag ingen direkt koll på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 109183, member: 26232"] Ta med varma kläder, det har varit ruggigt kallt (-25 grader) där på sistone. Det ska i och för sig bli varmare nu så förhoppningsvis slipper ni den värsta kylan. Kolla offpist-tipsen som finns här på Freeride för en del info. Annars är det i princip bara att skråa ut från pisterna, det finns rätt mycket lättillgänglig offpist. De två gånger jag varit där har det varit bäst åkning uppe mot Klein Matterhorn och de backarna som finns nedanför där. Men det finns mycket roligt att hitta på de andra bergen också. Liten varning, undvik att ta tåget som heter Gornergrat-Bahn, det tar en hel evighet att åka upp med det och det finns andra liftar som tar dig till ungefär samma ställe fast snabbare. Högst upp där det tåget slutar finns det förresten rätt schysst åkning med hygglig lutning. Jag reagerade inte direkt på prisnivån utom på liftkorten (typ 60 CHF för ett dagskort). Beror naturligtvis på vart man hamnar, men jag upplevde det aldrig som extremt dyrt (å andra sidan har jag bott i Schweiz ett tag nu så jag börjar kanske bli van :-) Du bör definitivt växla till CHF. De tar Euro på en hel del ställen men kursen är riktigt dålig. Cervinia har jag ingen direkt koll på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Zermatt / Cervinia
Tillbaka
Topp