Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Zipfit GFT vs Atomic mimic professional xtd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arraksboll" data-source="post: 1291532" data-attributes="member: 35546"><p>Blir nog oerhört svårt att hitta någon som testat båda, då även professional xtd-linern är ny. Jag har dock precis installerat den linern i mina Hawx Prime XTD 120, efter att ha kört en säsong med original-linern, och kan dela med mig av några observationer. Min fot är bred fram men ganska smal över häl och vrist, och jag behövde få till en bättre låsning i dessa områden. Ville också åt möjligheten att byta plös. Medium-varianten som kommer med professional-linern är en klart stadigare sak än den som kommer på original-innerskon. </p><p></p><p>Funkar kanon så här långt. Jag var lite orolig först då de kändes så rymliga från start, inte alls som andra foamade innerskor, men foten rör sig inte trots löst knäppta pjäxor och det känns som att skon som helhet har blivit stadigare, mer lik mina Redster CS 130. Reservation för att jag bara kört några korta försäsongsdagar i pist, och det är i min erfarenhet inte då man sätter passformen på prov.</p><p></p><p>De är ganska svåra att komma ur. Med den exakta passformen vill skon inte riktigt släppa lös foten, och när man håller emot på hälkappan vill den vika sig. Och utifrån det, och lite skrivbordsböjning, gissar jag att de kommer vara bra att gå med. De har bättre "ledning" än original-innerskorna. </p><p></p><p>Körde Zipfit Freeride i ett par Tecnica Cochise för några år sedan, men det var ett fruktlöst försök att rädda ett par för stora pjäxor så jag kan inte göra någon rimlig jämförelse från detta annat än att Zipfit onekligen är kalla i tårna. </p><p></p><p>/Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arraksboll, post: 1291532, member: 35546"] Blir nog oerhört svårt att hitta någon som testat båda, då även professional xtd-linern är ny. Jag har dock precis installerat den linern i mina Hawx Prime XTD 120, efter att ha kört en säsong med original-linern, och kan dela med mig av några observationer. Min fot är bred fram men ganska smal över häl och vrist, och jag behövde få till en bättre låsning i dessa områden. Ville också åt möjligheten att byta plös. Medium-varianten som kommer med professional-linern är en klart stadigare sak än den som kommer på original-innerskon. Funkar kanon så här långt. Jag var lite orolig först då de kändes så rymliga från start, inte alls som andra foamade innerskor, men foten rör sig inte trots löst knäppta pjäxor och det känns som att skon som helhet har blivit stadigare, mer lik mina Redster CS 130. Reservation för att jag bara kört några korta försäsongsdagar i pist, och det är i min erfarenhet inte då man sätter passformen på prov. De är ganska svåra att komma ur. Med den exakta passformen vill skon inte riktigt släppa lös foten, och när man håller emot på hälkappan vill den vika sig. Och utifrån det, och lite skrivbordsböjning, gissar jag att de kommer vara bra att gå med. De har bättre "ledning" än original-innerskorna. Körde Zipfit Freeride i ett par Tecnica Cochise för några år sedan, men det var ett fruktlöst försök att rädda ett par för stora pjäxor så jag kan inte göra någon rimlig jämförelse från detta annat än att Zipfit onekligen är kalla i tårna. /Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Zipfit GFT vs Atomic mimic professional xtd
Tillbaka
Topp