Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Zombiee överlevnads guide
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="schteekarn" data-source="post: 397119" data-attributes="member: 78663"><p>Även jag har haft alldeles för mycket fritid och kollat alledeles för mycket på film - så jag är inte sämre än vissa andra, jag har också en zombieplan.</p><p></p><p>(denna planen är utarbetad unikt för mig själv, med utnyttjande av hur min hemstad ser ut osv. Bor i Partille, ca 2 mil utanför Göteborg)</p><p></p><p></p><p>Fas 1: Det första jag gör när viruset brutit ut är att då kontakta de jag är måna om, få dom att förstå att panik inte kommer lösa något utan börja tänka taktiskt. Låsa in sig i sina hem, barrikera dörrar + fönster och beväpna sig. ALDRIG tveka! Visst, det kanske är din morsa, son eller livskamrat som kommer emot dig med öppna käftar och hungrar efter dig men det spelar ingen roll. Slå ut allt hot direkt.</p><p>Kontaktar sedan min kära morfar, ser till så att han lever osv. Ber han sen att bege sig till sin lastbilsverkstad och även samla ihop 2-3 ur hans personal. Där ska han sedan barrikera sig tills vi andra kommer. </p><p>När all kontakt med nära och kära är gjord, så är det bara att packa in sig i bilarna. Ta med allt vi kan tänka oss behöva i form av mat, kläder, vapen och annan utrustning.</p><p>(Försöker även få med moppen om det går, det är bra att kunna ha ett snabbt och smidigt sätt att ta sig fram för mindre "uppdrag")</p><p>Lämnar nu hemmet för att bege oss mot morfar i Kungälv. </p><p></p><p>Första stoppet på resan blir Jula, där finns alla möjlig typ av "övrig utrustning" som man kan behöva. Motorsågar, verktyg - typ ALLT. </p><p>Ett par hundra meter från Jula ligger OKQ8, där tankar vi allt som kan tankas och fyller allt vi kan fylla med bränsle. </p><p>Sen sista stoppet innan resan till morfar - jaktbutiken i Sävedalen.</p><p>Hoppas att jag är den enda i Partille som funderat ut en sådan här plan, så att den inte redan blivit plundrad. </p><p>In i jaktbutiken, plocka på sig så mycket man kan och lite till. Man kan aldrig ha för mycket vapen och ammunition under en zombiekatastrof.</p><p>När det är gjort åker vi till morfars lastbilsverkstad.</p><p></p><p></p><p>Fas 2: Väl hos morfar så samlas alla och utreder eventuella frågor och andra problem. Bestämmer lite hur vi ska göra osv. </p><p>Sen börjar vi bygga bepansrade "husbussar" av de lastbilar som finnns i verkstan, ungefär som de gör i Resident Evil Extinction.</p><p>(Det finns väldigt mycket material så vi kan klä ialla fall 2-3 lastbilar med plåt och andra metallföremål.</p><p>För de som sett Land Of The Dead kan ni tänka er att jag vill försöka skapa ett par fordon liknande "Dead Reckoning".</p><p>Av all metall som finns i verkstan kan man skapa ett flertal olika fantasifulla, "manliga" och praktiska "melee"-vapen. T.ex en katana om man vill. </p><p>Man kan även tillverka en slags rustning om man av någon anledning behöver ta sig igenom en större grupp zombies.</p><p>Lastbilarna utrustas med olika slags försvarsmekanismer så som att "beväpna" navkapslarna och bygga försvarstorn varifrån man kan försvara sig mot de levande döda med olika slags distansvapen.</p><p></p><p>Fas 3: När allt detta är färdigt har man nu 2-3 st väldigt säkra transportmedel som man kan stanna i så länge man vill. Förutsatt att man värmeisolerat väggarna och allt sådant så att man faktist kan bo i dom som vanligt så att säga.</p><p>Nu när vi då är färdiga att ta oss därifrån blir målet att först införskaffa oss så mycket konserver och annat förnödenheter vi inte har sen innan. Kanske besöka Göteborgs polisstation också, hoppas att den blivit övergiven och där plocka på sig kvarlämnade pistoler osv.</p><p>Därefter blir nästa resmål det vi vill, känner för eller behöver. På detta sättet kan man hålla sig i rörelse på ett säkert sätt och man behöver inte vara låst vid en viss plats om man inte väljer att göra det senare.</p><p></p><p></p><p></p><p>Längre än så har jag inte planerat, vad som händer senare beror ju på utgången av virusets spridning och motarbete.</p><p>Men något man man göra idag, som jag tyvärr måste erkänna att i mina mörkaste stunder gjort själv, är att t.ex kolla på blocket.se efter folk som säljer vapen i ens närhet och åtminstonde hålla lite koll på vart dessa finns. Om man nu inte har tillgång till en jaktbutik, polisstation eller liknande.</p><p></p><p>Denna planen går ju att genomföra på lite andra sätt också, du måste ju inte ha en morfar med lastbilsverkstad. Du kanske bara bor nära en, eller helt enkelt känner till en.</p><p></p><p>Kom gärna med respons, säg till om ni tycker jag missat nåt eller borde göra något annorlunda. Detta är en plan med detaljer som ändras lite då och då så det finns inget rätt eller fel så att säga :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="schteekarn, post: 397119, member: 78663"] Även jag har haft alldeles för mycket fritid och kollat alledeles för mycket på film - så jag är inte sämre än vissa andra, jag har också en zombieplan. (denna planen är utarbetad unikt för mig själv, med utnyttjande av hur min hemstad ser ut osv. Bor i Partille, ca 2 mil utanför Göteborg) Fas 1: Det första jag gör när viruset brutit ut är att då kontakta de jag är måna om, få dom att förstå att panik inte kommer lösa något utan börja tänka taktiskt. Låsa in sig i sina hem, barrikera dörrar + fönster och beväpna sig. ALDRIG tveka! Visst, det kanske är din morsa, son eller livskamrat som kommer emot dig med öppna käftar och hungrar efter dig men det spelar ingen roll. Slå ut allt hot direkt. Kontaktar sedan min kära morfar, ser till så att han lever osv. Ber han sen att bege sig till sin lastbilsverkstad och även samla ihop 2-3 ur hans personal. Där ska han sedan barrikera sig tills vi andra kommer. När all kontakt med nära och kära är gjord, så är det bara att packa in sig i bilarna. Ta med allt vi kan tänka oss behöva i form av mat, kläder, vapen och annan utrustning. (Försöker även få med moppen om det går, det är bra att kunna ha ett snabbt och smidigt sätt att ta sig fram för mindre "uppdrag") Lämnar nu hemmet för att bege oss mot morfar i Kungälv. Första stoppet på resan blir Jula, där finns alla möjlig typ av "övrig utrustning" som man kan behöva. Motorsågar, verktyg - typ ALLT. Ett par hundra meter från Jula ligger OKQ8, där tankar vi allt som kan tankas och fyller allt vi kan fylla med bränsle. Sen sista stoppet innan resan till morfar - jaktbutiken i Sävedalen. Hoppas att jag är den enda i Partille som funderat ut en sådan här plan, så att den inte redan blivit plundrad. In i jaktbutiken, plocka på sig så mycket man kan och lite till. Man kan aldrig ha för mycket vapen och ammunition under en zombiekatastrof. När det är gjort åker vi till morfars lastbilsverkstad. Fas 2: Väl hos morfar så samlas alla och utreder eventuella frågor och andra problem. Bestämmer lite hur vi ska göra osv. Sen börjar vi bygga bepansrade "husbussar" av de lastbilar som finnns i verkstan, ungefär som de gör i Resident Evil Extinction. (Det finns väldigt mycket material så vi kan klä ialla fall 2-3 lastbilar med plåt och andra metallföremål. För de som sett Land Of The Dead kan ni tänka er att jag vill försöka skapa ett par fordon liknande "Dead Reckoning". Av all metall som finns i verkstan kan man skapa ett flertal olika fantasifulla, "manliga" och praktiska "melee"-vapen. T.ex en katana om man vill. Man kan även tillverka en slags rustning om man av någon anledning behöver ta sig igenom en större grupp zombies. Lastbilarna utrustas med olika slags försvarsmekanismer så som att "beväpna" navkapslarna och bygga försvarstorn varifrån man kan försvara sig mot de levande döda med olika slags distansvapen. Fas 3: När allt detta är färdigt har man nu 2-3 st väldigt säkra transportmedel som man kan stanna i så länge man vill. Förutsatt att man värmeisolerat väggarna och allt sådant så att man faktist kan bo i dom som vanligt så att säga. Nu när vi då är färdiga att ta oss därifrån blir målet att först införskaffa oss så mycket konserver och annat förnödenheter vi inte har sen innan. Kanske besöka Göteborgs polisstation också, hoppas att den blivit övergiven och där plocka på sig kvarlämnade pistoler osv. Därefter blir nästa resmål det vi vill, känner för eller behöver. På detta sättet kan man hålla sig i rörelse på ett säkert sätt och man behöver inte vara låst vid en viss plats om man inte väljer att göra det senare. Längre än så har jag inte planerat, vad som händer senare beror ju på utgången av virusets spridning och motarbete. Men något man man göra idag, som jag tyvärr måste erkänna att i mina mörkaste stunder gjort själv, är att t.ex kolla på blocket.se efter folk som säljer vapen i ens närhet och åtminstonde hålla lite koll på vart dessa finns. Om man nu inte har tillgång till en jaktbutik, polisstation eller liknande. Denna planen går ju att genomföra på lite andra sätt också, du måste ju inte ha en morfar med lastbilsverkstad. Du kanske bara bor nära en, eller helt enkelt känner till en. Kom gärna med respons, säg till om ni tycker jag missat nåt eller borde göra något annorlunda. Detta är en plan med detaljer som ändras lite då och då så det finns inget rätt eller fel så att säga :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Zombiee överlevnads guide
Tillbaka
Topp