Niseko v3 och v4

Ordok

Medlem
Niseko v3 och v4
Hejsan go vänner!

Nu till helgen så drar jag och en vän på våran första Japanresa. Kommer anlända i Niseko Annapuri på söndagen den 12/1 och stannar i 12 dagar.

Vi har relativt bra koll på skidåkningen/riskerna och det som hör till själva åkningen att göra.

Egentligen är väl min fråga till er som varit eller är där: Vad bör/får vi INTE missa? Bör man hyra en guide? Vart bärsar man? Stighudar ja/nej? osv osv. Dvs de här lite mjukare frågorna som hör till men är dock en väldigt viktig del av själva åkandet =)

Och är det någon som är där nere samtidigt så tvekar inte vi på en öl eller två.

Kör hårt!

Björn

Niseko v3 och v4
Jag och ett gäng åker dit mellan den 9e och 18e, har inte varit i Niseko förut men kan försöka komma ihåg att lämna en rapport efter de första dagarna.

Niseko v3 och v4
Hejsan go vänner!

Nu till helgen så drar jag och en vän på våran första Japanresa. Kommer anlända i Niseko Annapuri på söndagen den 12/1 och stannar i 12 dagar.

Vi har relativt bra koll på skidåkningen/riskerna och det som hör till själva åkningen att göra.

Egentligen är väl min fråga till er som varit eller är där: Vad bör/får vi INTE missa? Bör man hyra en guide? Vart bärsar man? Stighudar ja/nej? osv osv. Dvs de här lite mjukare frågorna som hör till men är dock en väldigt viktig del av själva åkandet =)

Och är det någon som är där nere samtidigt så tvekar inte vi på en öl eller två.

Kör hårt!

Björn
Niseko
Jag och ett gäng åker dit mellan den 9e och 18e, har inte varit i Niseko förut men kan försöka komma ihåg att lämna en rapport efter de första dagarna.

Hejsan go vänner!

Kör hår

Niseko v3 och v4
Niseko
Niseko är ett turistställe, var bra för en massa år sedan. Nu är det dyrt och extrem ”puderstress”.
Tips
Ta bussen till Kiroro alt. Rusutsu.
Hyr Catski om ni har råd, gör det direkt om ni vill åka (kan vara fullbokat om ni väntar).
Hyr en bil (om ni har internationellt körkort) och till andra skidorter över dagen.
Trevligt att ta bussen ner till stan Kutchan, trevligt att äta på riktiga japanska restauranger (bättre, billigare).

Niseko v3 och v4
Ja, att det är dyrt har jag fått med mig. Vi bor i Hirafu pga fick tag på kanon boende där. Det blir väl mer av en hub för dagsutflykter till bla de anläggningar du nämner. Kanske en tur till de mer norra delarna av Hokkaido om snön tryter.

Niseko v3 och v4
Hejsan go vänner!

Kör hårt!

Björn
Ja, att det är dyrt har jag fått med mig. Vi bor i Hirafu pga fick tag på kanon boende där. Det blir väl mer av en hub för dagsutflykter till bla de anläggningar du nämner. Kanske en tur till de mer norra delarna av Hokkaido om snön tryter.
[/QUOT]
Bra sidor är www.snowjapan.com och www.powderhounds.com.
Sist jag var i Japan (2018) åkte vi mycket i Kokusai, Teine och Asahidake. Kräver att man har egen bil, alt hyr en egen transport.
Man får hålla koll på vart snön landar helt enkelt.
Ett bra tips är att köpa surfkort på flygplatsen, enda stället man kan köpa dessa kort.

Tillbaka
Topp