Välja rätt snowboard medelgod åkare
Som rubriken lyder är jag ute efter bra inputs gällande att välja rätt snowboard för en åkare som kört snowboard i 2 år och som nu vill uppgradera brädan. Jag åker ganska obehindrat på berget, men ogillar höga farter med nuvarande bräda.. kan tilläggas att jag enbart kommer att befinna mig i pisten, ej i hopparker osv..
Jag upplever att min nuvarande bräda är en alldeles för mjuk bräda då den börjar vibrera extremt mycket vid höga hastigheter i pisten vilket inte alls är kul. Jag har börjat sett mig lite runtom efter en bräda med rätt flex och profil för mig men tycks verka vara en stor djungel det här .. så tar tacksamt emot hjälp av kunniga människor
jag skulle vilja kolla om någon här har koll på skillnaden mellan en bräda som har rocker-camber-rocker och en som har rocker-camber-rocker-camber-rocker? Vilken lämpar sig bäst i pisten och för en medelgod åkare som mig?
Nuvarande snowboar: Burton Ripcord -17
Tittat på följande brädor:
•Burton Custome flying v
•K2 broadcast
•K2 raygun pop
Någon med bra input kring dessa brädor? Eller som har andra bra brädor att rekommendera?
Stort tack för hjälpen på förhand!
//Jenny
Jag upplever att min nuvarande bräda är en alldeles för mjuk bräda då den börjar vibrera extremt mycket vid höga hastigheter i pisten vilket inte alls är kul. Jag har börjat sett mig lite runtom efter en bräda med rätt flex och profil för mig men tycks verka vara en stor djungel det här .. så tar tacksamt emot hjälp av kunniga människor
jag skulle vilja kolla om någon här har koll på skillnaden mellan en bräda som har rocker-camber-rocker och en som har rocker-camber-rocker-camber-rocker? Vilken lämpar sig bäst i pisten och för en medelgod åkare som mig?
Nuvarande snowboar: Burton Ripcord -17
Tittat på följande brädor:
•Burton Custome flying v
•K2 broadcast
•K2 raygun pop
Någon med bra input kring dessa brädor? Eller som har andra bra brädor att rekommendera?
Stort tack för hjälpen på förhand!
//Jenny