Jag har/söker bindningsmall

czklvgn

Aktiv medlem
Vi borde dela med oss av våra mallar! Vad har ni, och vars bor ni?

Jag har en mall till bindningar från ATK (funkar också till många Hagan/SkiTrab/Kreuzspitze/La Sportiva, iallafall tådelen, se länk nedan) som finns i Umeå, bara höra av er och låna.

Finns det nån Dynafitmall i Umeå, speed turn?

Bra lista över bindningars hålmönster(bara techbindningar): https://skimo.co/tech-binding-hole-patterns

Jag tror tråden är avsett för faktiska borrjiggar snarare än pappersmallar :)
Jo jag förstod det, men tänkte att det kan hjälpa nån som vill tillverka nån enkel "jigg/mall" utifrån dessa. De pappersmallar jag har sett här på forumet innan har varit utan mått. Gjorde en själv till Baron/Duke.

Sitter inne på jigg/mallar till Look Pivot, Tyrolia Attack samt de de flesta vanliga Marker, typ Griffon,Squire och Free Ten (inte gåbindningar dock).
Hojta om man vill låna eller vill ha hjälp att montera mot en hyfsad pava rött.
Finns på Frösön.

Ref ovan! Sitter inne på jigg/mallar till Marker, Griffon, Jester,Squire och Free Ten, Baron/Duke/Tour, Kingpin och Alpinist
Lånas INTE ut, men kan hjälpa till att montera mot en hyfsad pava rött.
Finns i Uppsala.

Ref ovan! Sitter inne på jigg/mallar till Marker, Griffon, Jester,Squire och Free Ten, Baron/Duke/Tour, Kingpin och Alpinist
Lånas INTE ut, men kan hjälpa till att montera mot en hyfsad pava rött.
Finns i Uppsala.
Sugen på hyfsad pava rött? (Kingpin och F12 EPF)

Jag har en mall till bindningar från ATK (funkar också till många Hagan/SkiTrab/Kreuzspitze/La Sportiva, iallafall tådelen, se länk nedan) som finns i Umeå, bara höra av er och låna.

Bra lista över bindningars hålmönster(bara techbindningar): https://skimo.co/tech-binding-hole-patterns
Hej! hr du en atk mall och ska till Kittelfjäll något framöver får du gärna höra av dig!

Hej! hr du en atk mall och ska till Kittelfjäll något framöver får du gärna höra av dig!

å den hade kunnat följa med tyler till kittelfjäll i torsdags! synd. just nu är den utlånad till en kompis i kall.
har inte vägarna förbi kittelfjäll förän tidigast februari tyvärr, hör av dig om du åker förbi östersund eller har nån kompis som åker förbi. mallen är tillbaks hos mig på frösön kring nyår.

Tillbaka
Topp