Emmis
Aktiv medlem
Formpressade pjäxor
Köpte för ca5 år sedan mina pjäxor i Schweiz, där en bitter kille med lika goda engelska kunskaper som mina franska kunskaper hjälpte mig
Det är ett par headpjäxor som är formpressade, tejpade och en gjuten sula. Borde vara helt ok pjäxor, men nu efter viss användning har de töjt sig och är för stora för foten. Aalternativt kan en viss viktnedgång spela in. Sen kanske de inte var helt ultimata valet pga en viss språkförbistring
men det om det. Nu ska jag investera i nya pjäxor. Frågan är bara var jag köper dem. Brukar tillbringa en vecka i året på valifri alport men det lär ju inte bli av iår. Har inga vägar förbi stockholm eller Åre heller. På valfria alporten brukar det finnas kunnig personal och bra utbud så där skulle det handlas om en mellaneuropa resa skulle vara inplanerna. Så nu till frågan; skall jag köra mina 1.5vecka skidåkning med mina gamla pjäxor eller kan man hitta på nån mindre skidort en affär som har utbud och kunskap att fixa ett par bra pjäxor åt mig? Eller ska jag gilla läget och vänta tills jag besöker en större skidort? Jag köper ju int pjäxor riktigt varje år och känner att jag inte själv besitter kunskapen att hitta de ultimata
Det är ett par headpjäxor som är formpressade, tejpade och en gjuten sula. Borde vara helt ok pjäxor, men nu efter viss användning har de töjt sig och är för stora för foten. Aalternativt kan en viss viktnedgång spela in. Sen kanske de inte var helt ultimata valet pga en viss språkförbistring