Atomic shift 13 bindning felaktig

petkjo

Medlem
Hej,
Tänkte kolla om ngn mer haft problem med denna bindning. Köpte ett kit med pjäxor skidor och bindningar från Sport Conrad. Snabb leverans och allt kändes bra. Sen dags för topptursweekend på Keb. I gå-läge började båda bindningarna att lösa ut genom att ”spaken” vägrade stanna i uppfällt (ja jag drog till steg 2) läge. Den ena var totalt hopplös medan den andra kunde hålla sig en stund innan den förklara fram. Fick lösa skiten med spännband. Sport Conrad har generöst erbjudit mig ett nytt DIN fönster som ska fixa detta. Atomic har också svarar efter att jag mejlat dem att detta är lösningen på problemet. I ngn annan tråd har jag sett att fönstret har ngn sorts piggar som ska hålla uppe spaken. Det hela verkar vara en Quick fix på ett problem som bara drabbar vissa av de aktuella bindningarna, och att det är billigare än att byta ut till en korrekt fungerande. Är riktigt sur just nu. Överreagerar jag eller vad säger ni som kanske har erfarenhet av detta?

Jag har en kompis som råkade ut för precis samma sak förra året, vi var tvungna att spänna upp med helistraps för att överhuvudtaget komma vidare. Tror han fick ny bindning.

Fixen med nya DIN-fönster verkar fungera bra. Jag har själv aldrig haft problem med Shift och därav aldrig behövt byta delar men det finns gott om info i andra trådar där fönsterbyte har löst problemet.

//R

Tillbaka
Topp