Alperna 2022

Alperna 2022
Hur tänker ni med resor till Alperna 2022? Långa köer etc på pga restriktioner?
Vet inte vad du menar med köer?

Jag bokar inget än med tanke på att jag inte vill åka till något land som har kvar en massa tråkiga restriktioner (typ munskyddskrav etc.).
Vill detta året till Italien, men som läget är just nu är det bara Österrike som funkar någorlunda liberalt typ Sverige.
Så jag avvaktar och ser hur det utvecklar sig.

Alperna 2022
Vet inte vad du menar med köer?

Jag bokar inget än med tanke på att jag inte vill åka till något land som har kvar en massa tråkiga restriktioner (typ munskyddskrav etc.).
Vill detta året till Italien, men som läget är just nu är det bara Österrike som funkar någorlunda liberalt typ Sverige.
Så jag avvaktar och ser hur det utvecklar sig.
Ja, vore skönt att slippa mask i vinter. Men med delta och bönder och foliehattar som varken förstår vetenskap eller ordet solidaritet är det väl risk att det blir en vinter till med maskplikt här. (n)
Slipper nog garanterat asiatiska bussturister som kloggar igen Rotair iaf, alltid nåt!

Alperna 2022
Åk till Österrike och slipp masken! :)
Får se hur österrikarna ställer upp med överarmen, inte kollat deras siffror. Får "jobba hemifrån" från någon österrikisk skidort hela vintern i värsta fall. :ROFLMAO:
Hoppas fler länder gör som fransmännen och sätter lite press på folk, tydligen har vaccineringen tagit fart rejält igen sen de klubbade igenom de senaste skärpningarna av certifikatplikten. Gäller att folk blir trötta på att få nåt uppkört i näsan varje gång de vill gå på konsert/museum/restaurant/resa.
Enklast för skidområdena vore så klart certifikatplikt för att få köpa liftkort!

Alperna 2022
Hur tänker ni med resor till Alperna 2022? Långa köer etc på pga restriktioner?
För att ge ett svar lite mer on topic då. Ren spekulation, är ju en stund till 2022. Tror Frankrike och Italien kommer låta sin skidorter ha öppet, här kan det finnas ett viss uppdämt sug efter skidåkning pga stängt förra säsongen. Så möjligen mer folk, speciellt under skolloven? Österrike: öppet för inhemska förra året, så de kommer nog åka som vanligt. Risk för många sugna tyskar och holländare (och skandinaver). Schweiz: relativt öppet, även för utlänningar som inte behövde sitta i karantän förra vintern. Blir nog lite mer utländska turister i vinter (speciellt svenskar på de klassiska "svenska" orterna), undvik skolloven.

Sen får vi se hur det går med reserestriktioner, panikstängning av liftar och annat som det förhoppningsvis kommer vara mindre av än i vintras.

Tillbaka
Topp