Liftkort i Engelberg

Liftkort i Engelberg
Hej skibums!
Jag ska jobba o säsonga i Engelberg och undrar vilket liftkort man ska köpa. Det finns ju ett som är för bara Engelberg och sen finns det ett som heter central Switzerland snow pass som innefattar flera skidorter i Schweiz, (14 st tror jag). Är det nån som har säsongat i Engelberg och kan tipsa om vilket av dem två man ska ha? Som det ser ut nu kommer jag inte ha nån bil där nere.

Liftkort i Engelberg
Hej!
Inte skibum men åker mycket i Engelberg och bor i närheten. Har du inte bil kan du lika gärna nöja dig med bara Engelberg. Köp snart så tror jag du fortfarande kan få försäsongspriset!
Finns tre varianter:
  1. Bara Titlis, säljs som årskort tror jag. Ointressant för du vill säkert kunna prova Brunni om det dumpar ända ner till byn
  2. Hela Engelberg vintersäsong, Okt-Maj, sweet spot och vad jag köpt senaste säsongerna pga. att jag känner flera med lägenhet i Engelberg.
  3. Schneepass Zentralschweiz. Många skidområden i OW, NW, UR, LU, SZ plus Meiringen och Airolo tror jag numera. Bra alternativ om man är flexibel och vill se något annat emellanåt Körde på det några säsonger, mest för att åka till Andermatt (Gemsstock) några gånger. Om du bor i Engelberg utan bil känns det ointressant för dig.
Hoppas du får en bra säsong, och ta det försiktig! ⛷️ :)

Tillbaka
Topp