Hur blir det med Après-ski säsongen 21/22?

PisteCarver

Aktiv medlem
Corona-restriktioner har ju satt stopp för all Après-ski sedan mars 2020, så hur blir det med denna trevliga verksamhet säsongen 21/22?
Är det kanske t o m en "deal-breaker" när resmål/land ska väljas?

Österrikare vet hur man partajar, dagsrapport från den 30/10 i Pitztal! 🥳🍻🔊🎶

Jag har aldrig förstått grejen med After ski. Efter en ”riktig” skiddag orkar man inte dansa pjäxans på borden (några säsonger som diskplockare på Sunving Åre i min ungdom gör att jag ogärna förnedrar mig med dylika aktiviteter 🥸)

Efter en ”riktig” skiddag orkar man inte dansa pjäxans på borden (några säsonger som diskplockare på Sunving Åre i min ungdom gör att jag ogärna förnedrar mig med dylika aktiviteter 🥸)
Nej, dansa på borden kan andra få göra, men att hänga en stund vid ett av borden med en öl handen, slappna av och ta in den glada stämningen efter en dag i backen innan man går till hotellet är inte så dumt.;)

Godnatt, i morgon väntar skidbacken.⛷️

Jag har aldrig förstått grejen med After ski. Efter en ”riktig” skiddag orkar man inte dansa pjäxans på borden (några säsonger som diskplockare på Sunving Åre i min ungdom gör att jag ogärna förnedrar mig med dylika aktiviteter 🥸)
Nu måste jag ogilla. Ogilla många gånger och starkt! Om det finns ingen vilja till afterskin, varför i helvete åker man ens skidor? Det är liksom att man äter sallad, men efter det, ingenting. Du pratar med tjejer flera timmar, men efter det, ingenting. Bara dra sig ensamt hem. Du är ju redan trött för talandet!

Eller det där C&R fiskandet. Man fiskar och fiskar, och, när man får en fisk, man kastar den tillbaks till älven! (Just kom hem från Bovec...)

Ivo, nu måste jag säga, du har tänkt det allt felt! P.s. En liten fisk från söndags, men vilken fisk?

Bilagor

• thumbnail_IMG_20211024_202904.jpg
    thumbnail_IMG_20211024_202904.jpg
    341.8 KB · Besök: 187
Senast ändrad:
P.S. I Slovenien och i Tyskland kollade de covid pass i varje restaurang och cafe. Men, efter det, gick allt helt normalt. Utan covid pass tycks det vara helt omöjligt att resa utomlands nu.

I Italien är de helt fantastiska, de bara tittar på QR-koden så blir man insläppt! 👍🏻😄 Amazing tech.

Enda stället där de faktiskt kollat identitet tillsammans med covid-passet var vid norska gränsen mellan Riksgränsen och Narvik i somras, samt en gång när jag kom tillbaka till Sverige över Öresundsbron. Vid övriga 100+ tillfällen som jag visat covidpass hade jag lika gärna visat någon annans covidpass.

Men jag antar att det fyller sin funktion ändå.

P.S. I Slovenien och i Tyskland kollade de covid pass i varje restaurang och cafe. Men, efter det, gick allt helt normalt. Utan covid pass tycks det vara helt omöjligt att resa utomlands nu.
Jasså, tror inte det är en gång av 10 jag blir kollad i Tyskland, varken på hotell eller restaurang. Bara på McDonalds och något enstaka hotell jag har blivit kollad.
Ibland har de frågat om man är vaccinerad, men inte bett om att få se något intyg.

Senast ändrad:
Här blandas det lite, i princip alltid koll av certifikat. Kanske runt 50/50 att de vill se ID. Citat idag: ”det räcker med certifikatet, vi är inte poliser”. Slipper lämna kontaktuppgifter vilket är skönt, var mycket bökigare för gästerna med registeringen förut än certifikat för resturangerna nu.
I Irland var det antingen eller, certifikat, ID och kontaktuppgifter, eller så brydde de sig inte ens om maskplikten. Men nog ingen som siktar på apres ski där? 😂

Här blandas det lite, i princip alltid koll av certifikat. Kanske runt 50/50 att de vill se ID. Citat idag: ”det räcker med certifikatet, vi är inte poliser”. Slipper lämna kontaktuppgifter vilket är skönt, var mycket bökigare för gästerna med registeringen förut än certifikat för resturangerna nu.
I Irland var det antingen eller, certifikat, ID och kontaktuppgifter, eller så brydde de sig inte ens om maskplikten. Men nog ingen som siktar på apres ski där? 😂
De (flesta länder) borde göra ett studiebesök i Sverige, allt är som vanligt igen och det fungerar hur bra som helst.

Du glömmer:
  • Extremt mycket plats i Sverige jämfört med centraleuropa
  • Sverige låter gamlingar dö hemma istället för att lägga in dem på sjukhus
  • Svenskar är naturligt skygga och håller frivilligt avstånd
  • Bättre vaccineringsgrad, speciellt jämfört med CH
  • Sverige levererar inga siffror för tillståndet på sjukhusen, då behöver man ju inte reagera på det heller.
  • Sossarna offrar vad som helst för nästa val
  • Sveriges strategi sågades vid fotknölarna i veckan
  • I DK och NO skenar det, tidsfråga i SE med höstrusket på väg?
Inte alla punkter ska tas 100% på allvar. 😉 Sammanfattning: kan inte tillämpa samma strategi i olika länder

Sågades vid fotknölarna - nja. Hoppas vi inte skall ta en vända till med covid debatt och precis som du säger olika i olika länder så att jämföra svårt.
Själv är jag oerhört nöjd med Sveriges ÖVERGRIPANDE strategi och när man pratar med folk ute i Europa är det övervägande budskapet avundsjuka och beundran, dock ej i mitt gamla hemland Finland :-) av hur Sverige lyckats minimera nedstängningsåtgärder och ändå klarat av pandemin bra. Och jag kan lugnt säga att vi varit runt i Europa under denna tid....

De (flesta länder) borde göra ett studiebesök i Sverige, allt är som vanligt igen och det fungerar hur bra som helst.
Aj fan i helvete! Det är ju november i morgon, och du vill öppna den där hela skiten igen! Var det inte tillräckligt med för ett år sedan? samma helveters galningar som för ett år sedan!

Som sagt, i Finland har man helt klart andra åsikter. Men jag tycker inte det var Pistecarver som öppnade upp debatten om gamla strategin, eller hur?

Håller dock med om att covid helst bör förpassas till historien.

Ja, hoppas också vi slipper prata om det så snart som möjligt. I mellantiden får vi anpassa oss till de olika strategierna beroende på var vi är.

Oavsett lär ni aldrig se mig på nåt som liknar österrikisk umpa umpa apres ski. 😂 (inte bara för att jag ska köra hem efteråt.)

Ja, hoppas också vi slipper prata om det så snart som möjligt. I mellantiden får vi anpassa oss till de olika strategierna beroende på var vi är.

Oavsett lär ni aldrig se mig på nåt som liknar österrikisk umpa umpa apres ski. 😂 (inte bara för att jag ska köra hem efteråt.)
Det finns annan apres-ski också, idag tog vi det lugnt vid hotellpoolen sent på em med det här panoramat i bakgrunden.
Det ska va gött å leva…:)
1635709833429.jpeg

Aj fan i helvete! Det är ju november i morgon, och du vill öppna den där hela skiten igen! Var det inte tillräckligt med för ett år sedan? samma helveters galningar som för ett år sedan!
”Fan och helvete… fan och helvete… och skiten…”
om du hade skrivit en seriös argumentation i stället för en massa svordomar så skulle jag ta dina inlägg på allvar.

Senast ändrad:
I ett försök att undvika ännu en coronadebatt; hur kan man på ett icke-socialt missanpassat sätt förklara för tjejer som kommer till Timmerstugan uppfixade och utan att uppenbart inte åkt skidor den dagen förstå att apres är något man förtjänar?
Att komma dit utan att ha åkt skidor är fusk enligt mig!

Tillbaka
Topp