Är det tillräckligt varmt?

Emma93

Medlem
Vi funderar på den här jackan från The North Face, The North Face Vadderad jacka - Grey/Explore Camo Tryck) till vår son när vi åker skidor. Men är det tillräckligt varmt?

https://www.kids-world.com/sv/vinterjackor-c-344.html

Vi har inte tidigare haft jackor från The North Face, så vi är lite osäkra på om den är idealisk för skidåkning.

Finns det någon som kan hjälpa till?

Helt ok skulle jag säga. Tycker nog att värme är inte det största problemet med ungar. Tänk bara lager på lager. Har han underställ, ryggskydd, fleece och den jackan så fixar han -20. Ett större problem är handskar där det egentligen bara finns Hestra för bästa kombination värme/slitstyrka. En bra buff, bra googles som täcker bra. Redigt vindtäta byxor med ordentligt slitskydd längst ner mot vassa pjäxor.

Ett större problem är handskar där det egentligen bara finns Hestra för bästa kombination värme/slitstyrka.
Håller helt med, händer och fötter är svåra.
Däremot håller jag inte med om Hestra och har där inga vidare erfarenheter och då framför allt gällande kvaliteten. Bättre handskar har jag tex fått från både Marmot och Black Diamond, och för barnen har jag använt "Black Diamond Dirt Bag Mitts" med gott resultat. Enkla, helt i läder och slitstarka. Inte de varmaste, men komplettera med innervante så ska de nog hålla värmen. Billiga är de också, finns på Outnorth för 322 pix.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp