Svårt att hitta pjäxor med stora fötter

Stahre87

Medlem
Hej, har ett problem.
Inte någon butik i Sveriges 4e största stad har några carving pjäxor i storlek 31.5 (48) att prova. Därför måste jag beställa ett par.

Jag är inte nybörjare, men åker inte speciellt avancerat speciellt inte nu med 3 barn som lär sig. Åker max 1v/år, och föredrar komfort före rent prestanda.

Eftersom jag har stora fötter så är det inte superlätt att hitta några inom rimligt pris (hade tänkt max 2k nu på rea)

Dessutom är jag 100kg tung och 194cm lång.

Dessa har jag spanat på då dom är breda, tidlösa i design och billiga men vad tror ni om dom? https://www.stadiumoutlet.se/utrustning/alpint/290891101/k2.so-compass-rx-u.black-silver#

Har ni andra tips?

Såg att stadium outlet i länna (Stockholm) hade en Salomon modell i 31.5 och även 33. Kanske kan vara värt för dig att höra av dig till dom och se :) var bra pris på dom också. Antar att dom är svår sålda:) har själv stora fötter men beställd mina från Paris.

Såg att stadium outlet i länna (Stockholm) hade en Salomon modell i 31.5 och även 33. Kanske kan vara värt för dig att höra av dig till dom och se :) var bra pris på dom också. Antar att dom är svår sålda:) har själv stora fötter men beställd mina från Paris.
Vet du vilken modell och pris det var på dom?

K2 pjäxor som du länkade har 80 flex - de är alldeles för klena för dina mått oavsett nivån på din åkning. 2 lax är också en låg budget för ett bra pjäxköp.
Må vara, men detta år blir det 2 dagar med småbarn, förra året inget så att köpa något för 5k är inte värt det. Har kört sista 7 åren med något för små och haft ont satan, men kört på. Då förstår du hur effektivt jag åker... och förhoppningsvis så är 2000kr på rean ok, många brukar vara nedsatta 40-50% och således nära 4k i ord pris. Vilken flex är lämplig? Läst mig till att runt 90 borde va bra för min vikt

Tyvärr inte hundra på modell men va en med 100flex. Och kostade 1399kr ord pris var 3200.