Fylla patron till ABS

Fylla patron till ABS
Hej !

Är det någon här som vet var, i sverige, man kan byta in sin patron och få en fylld patron och handtag till en ABS vario ?Jag bor i Dalarna. Ser att många säljer nya men hittar ingen som byter in.

Fylla patron till ABS
Hej!

Hur gick det, hittade du någon butik där man kan byta in patronen? Jag skulle behöva byta ut min patron med. Har googlat men inte hittat något än

Fylla patron till ABS
Hej! Följer upp det här jag med innan jag startar en ny tråd. Har ni fått någon koll på det här med att byta patron?

Tycker det verkar som att ABS försvunnit lite från den svenska marknaden. Den enda ledtråden jag hittar är vildsport.se men deras hemsida ligger nere... ABS finns ej heller kvar i Kanada dit jag ska i vinter, tänkte jag kunde få tag på patron där.

Fylla patron till ABS
Hej! Följer upp det här jag med innan jag startar en ny tråd. Har ni fått någon koll på det här med att byta patron?

Tycker det verkar som att ABS försvunnit lite från den svenska marknaden. Den enda ledtråden jag hittar är vildsport.se men deras hemsida ligger nere... ABS finns ej heller kvar i Kanada dit jag ska i vinter, tänkte jag kunde få tag på patron där.
Har väntat i 4 månader på ny refill från fysisk butik.. Har man tagit en rejäl sommarpaus undrar jag? Kikade på vildsport med som verkade bra.

Fylla patron till ABS
Ok! Vilken fysisk butik använde du? Har för mig att jag mailade vildsport förra vintern, väntar fortfarande på svar.. Så vet inte hur seriösa de är. Har också varit i kontakt med Klingheim tidigare, de har varit någon form av agent för ABS i Sverige, men deras hemsida ligger också nere.. Så om distributören för svenska marknaden försvunnit är det så klart svårt att få tag på grejer :(

Fylla patron till ABS
Skrev med ABS som hänvisade till att man får göra sina byten direkt med dem i år tills man har en återförsäljare. Hoppas någon kan ta tag i det och erbjuda den servicen inom landets gränser framöver.

Fylla patron till ABS
Jag har också mailat med dom. Vi ska skicka våra ryggsäckar på service så slänger med alla patroner på en gång, ska uppgradera också till carbon. Ska bli spännande att se om de hittar någon ny distributör i Sverige eller om det blir Tyskland som gäller framöver.

Tillbaka
Topp