Revolution race

Revolution race
Nu har jag bara erfarenhet av byxor, vilka jag använt på fritid o i jobbet. Det tidiga var bra men kvaliteten har gått ner, byxorna repar sig o tappar färg. Köper numera fjällräven på fritidsbyxor. Om man inte använder dem mycket är det ett bra budget alternativ men njäe

Revolution race
Nu har jag bara erfarenhet av byxor, vilka jag använt på fritid o i jobbet. Det tidiga var bra men kvaliteten har gått ner, byxorna repar sig o tappar färg. Köper numera fjällräven på fritidsbyxor. Om man inte använder dem mycket är det ett bra budget alternativ men njäe
Okej, då fortsätter jag med fjällräven.

Revolution race
Köpte en revolution race Aphex pro jacket, gillade modellen och färgen. Vid första tvätten lossnade alla tejpningar. Blev retur direkt

Bilagor

• 20230423_192228.jpg
    20230423_192228.jpg
    576.9 KB · Besök: 285
  • 20230423_192220.jpg
    20230423_192220.jpg
    523.9 KB · Besök: 284
  • 20230423_191932.jpg
    20230423_191932.jpg
    328.4 KB · Besök: 295
Revolution race
Hej!
Svenska företaget Norra Outdoor kan vara ett alternativ att kika på. Jag har ingen anknytning till företaget förutom att jag är nöjd ägare av ett par byxor av modellen Ljung.

Revolution race
Har ett par svarta comp pro rescue braller som hållit grymt bra. 3års cykelpendling, ca 20 jakt tillfällen, glid på ungarnas snöbana med byxan som glidmedel. Har även ett annat par i nån blå variant mer som street modell som hållit ihop bra under 4år, inte lika välanvända som rescue men hållit färgen(första tvättarna körs separat)
Är på väg att beställa nya så får se om kvallan har sjunkit

Revolution race
Hade det någon förklaring för detta eller du la på luren bara?
fick ingen förklaring. Blev först erbjuden en ny jacka. Men jag vill ha en jacka jag kan lita på att den håller, det hade hon i kundtjänsten hade full förståelse för. Så den skickades i retur och pengarna återbetalades.

Inget krångel med retur eller dyligt, bra service och trevligt bemötande.

Nu hade jag bara använt jackan 3 dagar och tvättat den en gång, säsongen var slut för mig. Om jag fått en ny och sen använt den först nästa säsong och samma problem uppstått hade det kanske blivit svårare. Det kändes som om det var för stor risk för det.

Valde därför återköp och gick tillbaks till Arc’teryx....

Revolution race
Jag såg att de har en lätt jacka som jag har tänkt använda på lite toppturer på våren så vattentätheten är inte aktuellt. Hur kändes kvalitén på dragkedjor och sånt annars? Jag vill snåla lite här för det är inte så många turer jag går, än i alla fall och allt annat inom skalkläder finns redan några gånger om.

Revolution race
Jag såg att de har en lätt jacka som jag har tänkt använda på lite toppturer på våren så vattentätheten är inte aktuellt. Hur kändes kvalitén på dragkedjor och sånt annars? Jag vill snåla lite här för det är inte så många turer jag går, än i alla fall och allt annat inom skalkläder finns redan några gånger om.
Den kändes rejäl och bra, dragkedjorna kändes som om dom var av bra kvalitet. Tyget var något tjockare och stelare än vad jag är van vid från arcteryx (gore-tex pro 3l). prövade den bara i soligt väder så jag kan inte säga något om vattentätheten. det var egentlig bara den "lilla detaljen" att limningarna var gjorda av vattenlösligt lim som gjorde att den gick i retur.

prövade några olika av deras modeller på skaljackor för skidåkning. det skilde väldigt mellan dom i passform men även känsla i tyget

Revolution race
Den kändes rejäl och bra, dragkedjorna kändes som om dom var av bra kvalitet. Tyget var något tjockare och stelare än vad jag är van vid från arcteryx (gore-tex pro 3l). prövade den bara i soligt väder så jag kan inte säga något om vattentätheten. det var egentlig bara den "lilla detaljen" att limningarna var gjorda av vattenlösligt lim som gjorde att den gick i retur.

prövade några olika av deras modeller på skaljackor för skidåkning. det skilde väldigt mellan dom i passform men även känsla i tyget
Ok, då kan jag ta den här jackan hem när de väl får hem den färgen igen som jag vill ha. 1k kan man bränna på många sämre sätt. 😁

Tillbaka
Topp