Är Mammut bra grejer?

bonjah

Medlem
Är Mammut bra grejer?
Hej, tittar på ett par nya skalbyxor och står i valet mellan ett par Mammut och ett par State of Elevenate. Båda känns som det är kvalité. Men ni kanske har mer inputs som en annan inte tänker på? Tack på förhand!

image_32427133_70_620x757_0.jpg
image_32356957_42_620x757_0.jpg

Är Mammut bra grejer?
Vilken modell är det av varje?
Det blir lättare då!
Är priset en faktor?
H en Bec de R åkare.
Mammut

State of Elevenate

Ja, priset är en faktor, då det blir max 1-2 veckor om året. Men vill ändå inte köpa skit. Så en mixmatch som passar helt enkelt.

Är Mammut bra grejer?
Jag har tre Mammut-ställ, nöjd med dem vad gäller både funktioner och kvalitet. Gore tex allihop, så förväntar ju det. Inte provat deras billigare med annat membran. Dessutom flera säsonger gamla nu, men när jag känner på deras nyare grejor känns de också lika bra.
Sura är väl som med de flesta märken att allt plötsligt är för stort, och XS finns ju inte att få tag på i princip. S jacka nu är lika stor som en 10 år gammal L… 🤬

Är Mammut bra grejer?
Mammut är stort i central europa, dvs mer allmänt där. Både jag o gubben har en hel del mammut och har inget att anmärka. Om vi snackar byxor så har gubben ett par skal i nån tex-variant ( ej gore) och med 6 år på nacken och användning kanske 150 dagar i året e de ännu i bra skick. Så om det är det du undrar-köp. Sen e de ju lite olika modell på de byxorna du lade bild på. Då kommer ju frågan vilken du hellre vill ha. Eller beställ hem båda å returnera den sämre?

Är Mammut bra grejer?
Väldigt snygga grejer, men verkar inte ha så många återförsäljare i Sverige? Man vill ju gärna ha rätt storlek på grejerna.
Jag var i Zürich i september och var inne i deras butik på Löwenstrasse, men då hade de inte fått in vintergrejerna ännu.

Är Mammut bra grejer?
Jag har kört en säsong på de länkade Elevenate-byxorna och har också en jacka i samma serie som går in på år 4. So far so good, tom riktigt bra, men känslan är ändå att man betalar en skaplig premium för att det är ett hipstrigt Åre-märke.

Det enda som jag tycker är lite konstigt är att de inte kommer med RECCO-reflektorer, men det verkar inte vara lika självklart som det var sist jag köpte skidställ (10+ år sedan).

Är Mammut bra grejer?
Jag har kört en säsong på de länkade Elevenate-byxorna och har också en jacka i samma serie som går in på år 4. So far so good, tom riktigt bra, men känslan är ändå att man betalar en skaplig premium för att det är ett hipstrigt Åre-märke.

Det enda som jag tycker är lite konstigt är att de inte kommer med RECCO-reflektorer, men det verkar inte vara lika självklart som det var sist jag köpte skidställ (10+ år sedan).
Vad ska du med RECCO till? :)

Är Mammut bra grejer?
Om nu RECCO är så betungande att bära så!
Jag kollade nu och jag har tydligen systemet på alla mina pjäxor.
Det känns inte ett dugg besvärligt att ha de där.
Så skulle jag nu råka bli en av dom väldigt,väldigt få som har räddats av systemet så vore jag nöjd. Så jobbigt är det inte att ha en plastremsa på pjäxan.
Kör hårt men säkert 👍

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp