Vart hittar jag ett prisvärt ställ, skaljacka + skalbyxor?

Du hittar en himla massa bra och prisvärda kläder begagnat på tradera eller på freeride.se / köp&sälj. Kika på ärmar/muddar/dragkedja uppe vid hakan och tejpningen i sömmar på insidan så ser du om de är i bra skick eller inte. Ser de nya ut på de ställena så är de, oftast, väldigt lite använda. Tänk typ 1-2000 kr st för en goretex-pro-jacka eller byxa istället för 5-7 tkr, så förstår du varför man köper begagnat.

Inbjudan till best secret skulle vara toppen.
--Fick en inbjudan

Senast ändrad:
Begagnat är nog bästa alternativet! Då kanske du kan komma åt plagg med lite bättre membran (goretex tex) samt snälla etc. Annars tycker jag att Everest har bra produkter sett till priset man betalar

Kan bidra med regelrätt tips på att jag hittade ett par riktigt bra skalbyxor från 8848 på Intersport för ett par år sedan. De har bib så ryggskydd inte glider utanför (kan dock tas av), fullång dragkedja i sida, normala fixor + lårficka + en ficka i bib, trol avsedd för tranciever. Bra kvalitet, tåliga.

Jag minns inte namnet men de se ut som dessa (fast mina är svarta), dock betalade jag inte i närheten av de 4799 de ligger ute för nu, utan det var kring 1200 om jag minns rätt. Kanske var nån rea, eller så har vara priser gått upp nåt vansinnigt sen 2021.

Tja, är också ute efter lite prisvärda skidkläder och om det är så att någon mer skulle ha en inbjudan som de skulle vilja dela med sig av hade det varit as schysst! :)

Tillbaka
Topp