Extrem fusion 95 carbon - försvunna i Romme!

Pillard

Aktiv medlem
Jaha, det var ju en bra start på födelsedagen att komma ner till skidrummet i Romme och upptäcka att mina skidor var borta. På lördag bär det av till alperna och det kommer bli smått omöjligt att få tag i nya innan dess. Så om nån varit i Romme i helgen och sett något eller råkar se några till salu på nån sajt eller så får ni gärna tipsa. De är rätt specifika då de dels är 186 cm Fusion 95 Carbon med svartvit Atomic Shift som sitter med inserts på tådelen och har extra inserts för en ATK Crest.

Fan va surt! :mad:

Jag använder alltid mitt enkla vajerskidlås, vare sig i skidrum eller vid lunch. Det avskräcker inte tjuvar med verktyg som verkligen vill sno grejorna. Men dels tar det bort tillfällestjuvarna och dom som bara tar fel skidor (när det är många av samma hyrskidor). S3n ä4 det lätt att hitta sina egna åxå, en bonus.

Men det hjälper inte dig nu, vi får hålla utkik bland annonserna.

Tack! Det var väldigt generöst. Jag har andra skidor att åka på men det behövs en shiftbindning till dem. De skidorna kräver dock lite snö för att komma till sin rätt. Är det dåligt med snö så var ju dessa perfekta

Jaha, det var ju en bra start på födelsedagen att komma ner till skidrummet i Romme och upptäcka att mina skidor var borta. På lördag bär det av till alperna och det kommer bli smått omöjligt att få tag i nya innan dess. Så om nån varit i Romme i helgen och sett något eller råkar se några till salu på nån sajt eller så får ni gärna tipsa. De är rätt specifika då de dels är 186 cm Fusion 95 Carbon med svartvit Atomic Shift som sitter med inserts på tådelen och har extra inserts för en ATK Crest.
Tråkigt, du får gärna låna mina Locator om du vill

Den här tråden förtjänar faktiskt lite cred på några ställen. Allt löste sig faktiskt väldigt bra:

1. Länsförsäkringar - hemförsäkringen täckte de stulna skidorna. Både skidor, bindningar och inserts ersattes utifrån nuvarande nypris (-åldersavdrag på skidorna). Detta trots att jag berättade att mina var köpta som demoex till lägre pris.

2. Åre skidfabrik - grävde fram ett par nya skidor (b-grade till schysst pris), borrade dem enligt min krångliga spec och fick iväg dem så att jag hade dem två dar senare.

Sen att jag blev sjuk och inte kunde åka påverkar ju inte hur snyggt dessa levererade.

Tillbaka
Topp