Extra försäkring

Jonas B

Medlem
Extra försäkring
Någon som kan berätta om man behöver någon extra försäkring vis skidåkning i österrike. Klarar man sig på sin hemförsäkring eller ska man kompletera upp mer en försäkring från Europeiska Erv eller annat fristående bolag, Eller man ska teckna någon försäkring hos försäkringsnbolag. Dottern drog en jävla vurpa sist vi var i sölden och det kostade 15000 kr som vi fortfarande inte fått några pengar från någon än så länge, tänker om man råkar ut för något jävlig och behöver tas på sjukhus, kanske opereras, flygas hem. Hur ska man tänka

Extra försäkring
Olika villkor mellan f-bolagen och försäkringsvillkoren ändras årligen. Rekommenderar att man tar det direkt med f-bolaget. Vad var det ni betalade 15000kr för? Eller skulle ni ha fått en annan summa men det saknas 15000kr?

Extra försäkring
Min dam blev påkörd när hon stod still i en liftkö och bröt armen.
Trygg Hansa betalade alla kostnader för doktor och semesteravbrott utan att ens kräva in specifikationer och hanterade skadan blixtsnabbt.
Råkar man ut för en olycka så att Sjukhusvistelse och hemtransport krävs är det SOS alarm som sköter detta åt försäkringsbolagen. Sker olyckan offpist gäller andra regler.
Blir man allmänt sjuk och måste besöka en läkare som inte godtar det kort som vår kassa tillhandahåller är det vår försäkringskassa som skall betala dina utlägg minus vår patientavgift. Det har jag själv råkat ut för. Försäkringskassan är ju en av våra myndigheter som har otroligtt långa handläggningstider. Mina utlägg som var småsmulor jämfört med din summa tog dom över ett halvår att handlägga. I mitt fall intyg på Franska. Vilket naturligtvis inte dom kunde trots att jag bistod med översättning.
Vill du försäkra dej i Österrike är Alpenverein en bra kontakt

Extra försäkring
Olika villkor mellan f-bolagen och försäkringsvillkoren ändras årligen. Rekommenderar att man tar det direkt med f-bolaget. Vad var det ni betalade 15000kr för? Eller skulle ni ha fått en annan summa men det saknas 15000kr?
Vi betalade 15000 kr för transport ner från backen, sen typ ambulans till privat sjukhus, röntgen, läkare, kryckor osv osv 15000kr, Detta var i Sölden i April 2023 och vi har ännu inte fått några pengar från någon än så länge. så funderar på teckna en extra försäkring om det kan hjälpa vid olycka

Extra försäkring
Vad säger ert f-bolag? Vissa bolag har flera saker inbakade än de andra i sina försäkringar. Det går inte att generalisera vad som ingår i en försäkring. Alla dessa punkter som ger er rätt till ersättning ska stå i ert försäkringsbrev. Det som inte står där och man vil ha det skyddet med måste man ha en extra försäkring.

Extra försäkring
Vi betalade 15000 kr för transport ner från backen, sen typ ambulans till privat sjukhus, röntgen, läkare, kryckor osv osv 15000kr, Detta var i Sölden i April 2023 och vi har ännu inte fått några pengar från någon än så länge. så funderar på teckna en extra försäkring om det kan hjälpa vid olycka
Man bör alltid ha en privat olycksfallsförsäkring som gäller på fritid.
I dessa finns även invaliditets skydd.

Extra försäkring
Har ni anmält skadan till ert försäkringsbolag? Olycksfallsförsäkring är ju ett måste tycker jag. Hemförsäkringen har ett visst reseskydd men vet inte hur den står sig vid en olycka utomlands.

Extra försäkring
Kan påpeka att Länsförsäkringar just i princip har lyft ut olycksfallsförsäkringen ur sin hemförsäkring. Man får nu teckna den separat och till totalt högre kostnad förstås, men också litet bättre villkor. Påminner mig själv...
Kan också påpeka att svenska försäkringsbolag jämförelsevis är prisvärda och "reko" att ha att göra med, har en del negativa erfarenheter från andra länder.

Tillbaka
Topp